اجرای طرح «موزه و دانش‌آموز» برای دانش آموزان تهرانی

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

31 فروردين 1403 ساعت 14:18

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اجرای طرح «موزه و دانش آموز» در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: بر اساس این طرح 2 هزار دانش آموزان تهرانی از موزه ها به ویژه موزه ملی ایران بازدید می کنند.

به گزارش تهران هوشمند به نقل ازشهرنوشت، ولی الله شجاع پوریان، انتقال ارزشهای ملی، افزایش شناخت، آگاهی و ایجاد حس مسئولیت برای حفظ میراث تاریخی و فرهنگی به نوجوانان را مهم و در سطح ملی دانست و افزود: دانش آموزان به عنوان حافظان این میراث ملموس و غیر ملموس و ادامه دهندگان راه پیشینیان و سازندگان آینده کشور محسوب می شوند و باید در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و افزایش حس هویت ملی در بین نسل جدید در راستای پرورش نسل آینده کشور گام برداریم.
وی اعلام کرد: ستاد گردشگری شهرداری تهران در راستای احیاء و حفظ فرهنگ و تاریخ کشور و شهر و همچنین توسعه پایدار گردشگری شهری در تهران در جهت ارتقای آگاهی شهروندان نسبت به تاریخ و فرهنگ شهر خود اجرای طرح موزه و دانش آموز را در دستور کار قرار داده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری تورهای بازدید از موزه ملی ایران گفت: دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه دوم مدارس مناطق 22گانه شهر تهران با هماهنگی آموزش و پرورش استان تهران در روزهای شنبه تا سه شنبه در ماه‌های آذر و بهمن در این تورها شرکت می کنند.

به گفته شجاع پوریان، در این تورها مطالب آموزشی با موضوعات مختلف؛ تاریخی و فرهنگی در جهت احیاء هویت ملی به نسل جدید و افزایش حس مسئولیت پذیری در قبال حفظ این میراث انتقال می یابد.

وی از توزیع بسته فرهنگی شامل معرفی شهر تهران به نوجوانان خبر داد و گفت: دانش آموزان شرکت کننده در این طرح از خدماتی چون همراهی راهنمای متخصص و کمک راهنما با تورها، بیمه، پذیرایی و... برخوردار می شوند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران آشنایی نسل جدید با موزه ها و میراث فرهنگی شهر خود، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و نوجوانان، ایجاد حس تعلق خاطر بیشتر نسبت به شناخت و حفظ میراث ملموس و غیرملموس، بالابردن سطح آگاهی نسبت هویت ملی در بین دانش آموزان به واسطه شناخت بیشتر در حوزه های تاریخی و فرهنگی را از اهداف این طرح برشمرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;