انتخاب هیئت مدیره "بانک شهر" اولویت نخست شهرداران کلانشهرها

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

08 ارديبهشت 1403 ساعت 02:37

شهرداران کلانشهرهای ایران به عنوان سهامداران بانک شهر ضمن دیدار با دکتر پیروز حناچی سرپرست جدید شهرداری تهران بر تسریع انتخاب هیئت مدیره بانک شهر تاکید کردند.

به گزارش تهران هوشمند به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه مجمع شهرداران ، شهرداران اصفهان ، تبریز، قم ، مشهد ، کرج ، شیراز و قزوین به عنوان سهامداران بانک شهر در ابتدای این نشست مراتب تقدیر و تشکر خود را از شهردارانی که به افتخار بازنشستگی نائل شده اند مخصوصا مهندس افشانی اعلام کردند و انتخاب شهرداران جدید به ویژه دکتر حناچی شهردار تهران به عنوان سرپرست شهرداری تهران را تبریک گفتند.
در ادامه این نشست شهرداران کلان شهرها نگرانی خود را از رویکرد " لایحه مالیات بر ارزش افزوده" و مواد مرتبط با درآمدهای پایدار شهرداریها و اختیار شوراها برای وضع عوارض بیان کردند.
دکتر حناچی نیز با تایید سخنان و دغدغه های شهرداران تصریح کرد: موارد مربوط به درآمدهای پایدار و اختیارات مدیریت شهری و روستایی باید از لایحه مالیات بر ارزش افزوده خارج ودر "لایحه مدیریت درآمد – هزینه شهرداریها و دهیاریها " مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.
 وی با تاکید بر اینکه  درآمدهای پایدار شهرداریها در لایحه بایستی به گونه ای تعیین تکلیف شده و به تصویب برسد که شهرداریها  و مخصوصا کلان شهرها دچار کسری بودجه نگردند افزود: شهرداریها باید بتوانند بدون وابستگی به درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت و با رعایت نظام (درآمد – هزینه ) ای پاسخگوی انجام وظایف و تامین هزینه های مورد نیاز شهرها باشند .
دکتر حناچی در ادامه یادآور شد  : دولت نیز می باید سهم خود را در توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی و نوسازی ناوگان و بازسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده شهری از محل اعتبارات عمومی و بودجه کل کشور پرداخت نماید.
شهرداران کلان شهرهای کشور در ادامه آمادگی خود و همکارانشان را در حمایت از تحقق برنامه های دولت و همراهی با مردم در اداره امور شهرها واجرای برنامه های ریاست جمهور مخصوصا برنامه بازآفرینی شهری و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و حومه اعلام کردند.
کمال مرادی مدیر دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرها نیز  در این برنامه طی گزارشی ،خلاصه ای از اقدامات دبیرخانه در خصوص لوایح و طرح های مرتبط با شهرداریها از جمله " لایحه مالیات بر ارزش افزوده " ، " لایحه مدیریت درآمد – هزینه شهرداریها و دهیاریها" ، " طرح درآمدهای پایدار شهرداریها " و " طرح قانون جامع مدیریت شهری و روستایی" که در دستور کمیسیون های مجلس شورای اسلامی از جمله کمیسیون مشترک (عمران ، اقتصادی، شوراها و امور داخلی کشور،برنامه و بودجه و محاسبات) و کمیسیون اقتصادی و کمیسیون شوراها قرار دارند را ارایه نمود.
گفتنی است در ابتدای این جلسه ، احمد درخشنده سرپرست بانک شهر نیز آخرین وضعیت منابع ، مصارف ، اقدامات و برنامه های اجرایی بانک شهر در زمینه توسعه خدمات و ارایه تسهیلات بانکی به شهروندان ، مدیریت شهری و شهرداریها را ارایه و انتخاب هیات مدیره جدید بانک را از شهرداران کلان شهرها به عنوان سهامداران حقوقی بانک شهر خواستار شد .
در پایان شهرداران از اقدمات و برنامه دبیرخانه حمایت و خواستار پیگیری و تلاش دبیرخانه و تعامل و همراهی با شورای عالی استانها ،نمایندگان مجلس و وزارت کشور برای تحقق اهداف مدیریت شهری در کلانشهرها شدند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;