تلاش مدیریت شهری برای استفاده عادلانه تمام شهروندان از اراضی عباس آباد

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

06 ارديبهشت 1403 ساعت 22:05

تلاش مدیریت شهری برای استفاده عادلانه تمام شهروندان از اراضی عباس آباد

سرپرست شهرداری تهران گفت: تلاش شد که اراضی عباس آباد به شکلی طراحی شود که مانند نگین در شهر تهران بدرخشد و همگان به صورت عادلانه از آن استفاده کنند.

به گزارش تهران هوشمندبه نقل از شهرنوشت، پیروز حناچی در آئین افتتاح «خانه شعر و ادبیات اراضی عباس آباد» و نکوداشت سید علی موسوی گرمارودی، شاعر معاصر که با حضور غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد، با اشاره به ویژگی های شاخص گرمارودی گفت: این استاد شعر و ادبیات از اولین روزهای بعد از انقلاب در فعالیت های فرهنگی و موثر جمهوری اسلامی ایران فعال بودند و همگان گرمارودی را با شعری که استاد اخوان ثالث در مورد او خواند و اشعاری که در ایام عاشورا با صدای خود دکلمه می کرد، می شناسند.
وی با اشاره به آغاز به کار خانه شعر و ادبیات اراضی عباس آباد، عنوان کرد: خوشبختانه، اقدامات مربوط به آماده سازی این ساختمان بعد از مدت ها به اتمام رسید و این خانه امروز در اختیار هنرمندان قرار گرفت. خوشحالم که افتتاح این خانه با بزرگداشت یکی از مفاخر ادبیات ایران همزمان شده است.
سرپرست شهرداری تهران با اشاره به برنامه های مدیریت شهری برای تپه های عباس آباد از سال های گذشته تاکنون گفت: تلاش شد که این اراضی به شکلی طراحی شود که مانند نگین در شهر تهران بدرخشد و همگان به صورت عادلانه از آن استفاده کنند. همچنین سعی شد هنر معماران ایرانی در نحوه معماری آن جلوه گر باشد.
حناچی به احداث پل طبیعت اشاره و عنوان کرد: این پل که امروز جهانی شده و بسیاری از جوایز بین المللی را به دست آورده مصداق یکی از این طراحی ها است.
وی در پایان با بیان اینکه در دوره هایی اقدامات انجام شده در اراضی عباس آباد از مسیر اصلی خود خارج شده بود، ضمن امیدواری نسبت به بازگشت برنامه ها به مسیر اصلی گفت: مجموعه اراضی عباس آباد متعلق به تمام مردم تهران و ایران است و همه باید با هم کمک کنیم تا در جهت درست از آن بهره برداری شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;