برنامه این هفته تالارهای تئاترشهر/ تمدید اجرای نمایش «ابوالهول»

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

01 ارديبهشت 1403 ساعت 04:52

برنامه این هفته تالارهای نمایشی مجموعه تئاترشهر در حالی اعلام شد که یک اثر نمایشی جدید به کارگردانی مهدی مشهور از روز جمعه چهارم آبان ماه در تالار سایه اجرای خود را آغاز کرد.

به گزارش تهران هوشمند به نقل از خبرگزاری فارس ، برنامه این هفته تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر در حالی اعلام شد که یک اثر نمایشی جدید به کارگردانی مهدی مشهور از روز جمعه چهارم آبان ماه در تالار سایه اجرای خود را آغاز کرد.

چهار اثر نمایشی طی هفته جاری در تالارهای مختلف مجموعه تئاترشهر میزبان علاقه‌مندان تئاتر خواهد بود. این در حالی است که از روز جمعه چهارم آبان ماه یک نمایش جدید دیگر در تالار سایه روی صحنه رفت.

«خاموشخانه» عنوان نمایش جدیدی به نویسندگی و کارگردانی مهدی مشهور است که از روز جمعه چهارم آبان ماه در تالار سایه به صحنه  رفت. در این اثر نمایشی که ساعت ۱۸ به مدت ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۰ هزار تومان اجرا می‌شود، شیوا مکی نیان، بنیامین اثباتی به عنوان بازیگر حضور دارند.

این اثر نمایشی روایتگر بخشی از زندگی بنیامین و شیوا است که حدود پنج سالی است  که در کمپ پناه جوها زندگی می کنند، کارهای نهایی اقامت آنها در حال انجام است. اما شخصی به نام گل بهاری که قرار است کارهای آنها را به سرانجام برساند سرنوشت داستان را وارد جریان تازه ای می کند.

 نمایش «خاموشخانه» تاکنون در مرکز تئاتر دونزدورف آلمان، جشنواره بین‌المللی تئاتر برایتون انگلستان، جشنواره بین‌المللی تئاتر رجاینا کانادا، بخش آف استیج جشنواره بین‌المللی تئاتر اوینیون فرانسه و جشنواره بین‌المللی تئاتر فرینج هلیفکس کانادا روی صحنه رفته است.

اما در تالار اصلی نمایش «خاتون» به نویسندگی و کارگردانی حسین عالم ساعت ۲۰ به مدت زمان ۸۰ دقیقه و قیمت بلیت ۴۰ هزار تومان به صحنه می رود. این نمایش در ایام سوگواری اربعین حسینی نیز میزبان علاقه مندان تئاتر است.کریم اکبری مبارکه، علی برجی، سیروس اسنقی، بهار ارجمند، عطیه غبیشاوی، کیمیا ملائی و میلاد محمدزاده بازیگران این نمایش هستند.

«نقاشی اِشِر» عنوان نمایشی به نویسندگی محمد حسین معارف و کارگردانی فریبرز کریمی است که هر روز غیر از شنبه ها ساعت ۱۹:۱۵ به مدت زمان ۷۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۰هزار تومان به صحنه می رود. مونا احمدی، آوا شریفی، جاوید قائم‌مقامی، مهسا طهماسبی، آوا درویشی، نوید فیاض و سینا رستگاری بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در پلاتو اجرا هم نمایش «ابوالهول» به نویسندگی علی شمس ، کارگردانی داود پورحمزه و بازی خشایار قائدرحمتی، مژگان طاهرپور، دانیال شاهسون، کمال اصغری، امیرعلی احمدی، داوود پورحمزه ساعت ۱۸  به مدت زمان ۵۰ دقیقه و قیمت بلیت ۱۵ هزار تومان میزبان علاقه مندان است.

*نمایش‌های تئاتر شهر روزهای هفتم و هشتم آبان ماه اجرایی ندارند

در پی فرا رسیدن ایام سوگواری اربعین حضرت سیدالشهدا تالارهای سایه، قشقایی و پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر روزهای دوشنبه هفتم و سه شنبه هشتم آبان ماه اجرایی ندارند. این در حالی است که با توجه به اطلاع رسانی قبلی، نمایش مذهبی «خاتون» به نویسندگی و کارگردانی حسین عالم بخش در ایام ذکر شده به صحنه می‌رود.

*رییس شورای اسلامی شهر تهران به تماشای نمایش «خاتون» نشست

محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در یازدهمین روز از اجرای نمایش «خاتون» به نویسندگی و کارگردانی حسین عالم بخش  با حضور در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر از این اثر نمایشی  دیدن کرد. وی قبل از حضور در تالار اصلی با سعید اسدی مدیر مجموعه تئاترشهر نیز دیدار و در جریان فعالیت‌های این مجموعه قرار گرفت.

اسدی در این دیدار کوتاه توضیحاتی را درباره اجراهای فعلی نمایش‌های به صحنه رفته در تئاتر شهر ارائه کرد و پس از آن با هاشمی درباره برخی از مشکلات پیرامونی محیط مجموعه تئاتر شهر طی ماه‌های گذشته گفت وگو و خواستار رفع نواقص موجود شد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «خرابه معروف شام در کنار قصر سبز یزید، مدتی از رفتن اسرا از شهر می‌گذرد و مسئولین حکومتی برای خرید آن خرابه به نزد آسیه پیرزن صاحب ویرانه می‌آیند. «آریحا» دختر کوچک نصرانی که یتیم است و نزد عمویش یوحنا که تاجر جوانی است به آنجا رفت ­و آمد دارد و با همبازی خود در حجره‌ای مشغول بازی است. مأمورین حکومت در هنگام حضور در خرابه با حمیده یکی از غساله‌های شهر که همدم آسیه است و یوحنا برخورد می‌کنند و...»

*اجرای نمایش «ابوالهول» تمدید شد

اجرای نمایش «ابولهول» به نویسندگی علی شمس و کارگردانی داود پورحمزه به دلیل استقبال خوب تماشاگران از این اثر نمایشی تا روز جمعه هجدهم آبان ماه تمدید شد. نمایش «ابوالهول» که از آثار نمایشی برگزیده  دوره‌های پیشین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است،  روایت شخصیتی به نام غریف است. او دانشمندی است که به دلیل طراحی پلان‌های نیروگاهی در عراق به صورت گم نام در پاریس زندگی می‌کند اما اسیر عشق دختری به نام ملی می‌شود.

در این اثر نمایشی که ساعت ۱۸ به مدت ۵۰ دقیقه و قیمت بلیت ۱۵ هزار تومان به صحنه می رود خشایار قائدرحمتی، مژگان طاهرپور، دانیال شاهسون، کمال اصغری، امیرعلی احمدی، داوود پورحمزه به عنوان بازیگر حضور دارند. این در حالی است که مژگان طاهر پور تهیه کننده، ساره حشمتی فر دستیار کارگردان، حسین مسافرآستانه مشاورکارگردان، امین یاوری طراح پوستر و بروشو، مبینا کیایی مدیر صحنه، باربد طولابی مجری طرح، شهرام خطی ساخت تیزر گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند.

*کارگاه عکاسی هنری با رویکرد صلح در تاریخ و انگاره های معماری تبریز

کارگاه «مفاهیم به زبان عکاسی» با موضوع «عکاسی هنری با رویکرد صلح در تاریخ و انگاره‌های معماری تبریز» در دو مرحله ۲۶و۲۷ مهر و ۲۴ و ۲۵ آبان در قالب جشنواره بین المللی تئاتر الف برگزار می‌شود. مهدی مقیم نژاد کارگاه «مفاهیم به زبان عکاسی» با موضوع «عکاسی هنری با رویکرد صلح در تاریخ و انگاره های معماری تبریز» در دور دوم  ۲۴ و ۲۵ آبان و در قالب جشنواره بین‌المللی تئاتر الف برگزار می‌کند.

این کارگاه تخصصی ویژه دانشجویان عکاسی موسسه بین‌المللی الف است که با هدف تهیه مجموعه عکس از انگاره های معماری تبریز به صورت رایگان ویژه جشنواره برگزار می‌شود.

*«دیوار» ویژه اهالی دوبله و انجمن گویندگان روی صحنه می‌رود

نمایش «دیوار» کاری مشترک از حامد رحیمی نصر و نادر علیمردانی روز یکشنبه میهمانانی ویژه خواهد داشت. این نمایش ششم آبان ماه میزبان اعضای برجسته انجمن گویندگان و مدیران گفتار فیلم ایران(مدیران دوبلاژ) به اتفاق برخی از هنرمندان کشور خواهد بود.

نمایش «دیوار» سایکودرامی ضد جنگ است که توسط حامدرحیمی نصر و نادر علیمردانی کارگردانی شده و متن آن را غفور شکوری اصل به رشته تحریر درآورده است. این نمایش تا پایان آبان ماه ساعت ۱۹:۱۵ همه روزه در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می رود. این نمایش توسط حمیدرضا زمانی تهیه کنندگی شده است.
در خلاصه داستان این اثر نمایش آمده است: جنگ است و سربازی دچار !دچار ترس از جنگ،کشتار،صدای انفجار و هر آن چیز که مرگ می‌آفریند. سرباز با ذهنی آکنده از هجمه‌های برخاسته از گذشته و حال به خیالش در پناهگاهی امن ، امان یافته است تا مردی با پاکتی در دست به حریمش ورود می‌کند اما او دشمن نیست ، مردی است که می‌خواهد در این وانفسا تولدش را در تنهایی حاصل از جنگ به جشن بنشیند.

*معرفى بازیگران کوزت، اپونین و‌ کشیش نمایش موزیکال «بینوایان»

خواننده ـ بازیگران جدید نمایش موزیکال «بینوایان» به کارگردانی حسین پارسایی معرفى شدند. در این نمایش مهرداد بابایی خواننده و مدرس آواز، نقش کشیش را برعهده دارد. ژولیت رضائی و دلوین ذبیحی نقش کودکی «کوزت» را ایفا کرده و سحر ستوده و باران احصایی نقش بزرگسالی «کوزت» را بازی و قطعات آوازی مربوط به این شخصیت را همسرایی می‌کنند.
نقش بزرگسالی «اپونین» را پریسا دلفانى و شقایق کفیلى و همچنین حنانه آجرلو نقش کودکی این شخصیت را ایفا می‌‌کنند.
محمد شاکری و پارسا طلایی به عنوان بازیگران نوجوان نقش «گاوروش» در این نمایش موزیکال حضور دارند
همچنین فرناز زهری، انیس استرحام، ملینا رمضان، پگاه نجفی، سارا شعبان پور، غزاله روغنی، فرناز سمیعی، یلدا نوری، گلسا رحیم زمانی، نصیر هروی، هیربد جهانگیر، سامان رحمانی، شوقی تبیانی، بامداد بهبهانی، سامان رحمانی، رضا کریمی، محمد ریاضت در نقش‌های مختلف، قطعات آوزای این نمایش موزیکال را اجرا می‌کنند.

*خان آخر برای نمایش‌های «خدایگان» و «لوله» در مرکز تئاتر مولوی

نمایش های «خدایگان» نوشته وودی آلن به کارگردانی رحمت امینی که از ۴ مهرماه و نیز «لوله» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا اجلی که از ۱۶ مهرماه کار خود را آغاز کرده بودند، شب گذشته اجرای پایانی خود را در تئاتر مولوی و در میان استقبال تماشاگران به صحنه بردند.

سارا اللهیاری، وحیدآقاپور، سام کبودوند، نویدجهانزاده، ابوذرساعدی، پژمان یاوری، نسیم تاجی، نازنین میهن، رضاغیور و در کنار جمعی از بازیگران مستعد، در نمایش «خدایگان» و همچنین محمدرضا آبادی، ارغوان راستی، ابراهیم عبدی، مصطفی عطری، زهرا فضل اله، یاسمن وفایی، حسین یوسفی در نمایش «لوله» به ایفای نقش می پرداختند.

نمایش‌های «کلفت‌ها» به کارگردانی علی اکبر علیزاد از ۹ آبان و «جان گابریل بورکمان» به کارگردانی سعید کریمی از ۱۰ آبان ماه در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه خواهند رفت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;