دغدغه مهم مدیران شهری برای کاهش تفاوت شمال و جنوب

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

01 ارديبهشت 1403 ساعت 08:14

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: از حدود 200 پروژه نیمه‌تمام که در سنوات قبل در شهرداری کلنگ زنی و نیمه رها شده؛ 26 پروژه اولویت‌دار شناسایی و در دستور کار جدی شهرداری قرارگرفته است.

به گزارش تهران هوشمند سکینه اشرفی به همراه مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در جلسه نظارت دوره‌ای ارزیابی مناطق در منطقه 19 تهران حضور داشت، اظهار کرد: برای اولین بار شهرداری در حوزه برنامه‌ریزی، به برنامه‌ریزی در سه سطح شهر، منطقه و محله واردشده و کار گسترده‌ای در حال انجام است.

وی ادامه داد: هدف ما از برنامه‌ریزی محله‌ای بحث توازن و عدالت محله‌ای و منطقه‌ای است؛ باید هم تفاوت شمال و جنوب و هم احساس تفاوت شمال و جنوب را کاهش دهیم.
اشرفی، با بیان اینکه افتخار شهرداری ساخت برج میلاد و پل صدر نیست، بلکه افتخار اصلی افزایش زیست‌پذیری محله‌ای و افزایش قلمرو عمومی است؛ تصریح کرد: اگر بتوانیم بین مناطق شهر و نیز محلات یک منطقه تعادل و توازن ایجاد کنیم، دوره فعلی مدیریت شهری به موفقیت بزرگی دست‌یافته است.

اولویت‌بندی پروژه‌های نیمه‌تمام و مضایق مالی شهرداری
معاون شهردار تهران در ادامه به انبوه پروژه‌های نیمه‌تمام در شهر تهران و مضایق مالی شهرداری اشاره کرد و گفت: درآمد پایدار مالی شهرداری رابطه تنگاتنگی با درآمد مردم دارد و در شرایطی که کشور با تنگناهای اقتصادی روبرو است؛ بدون شک درآمدهای شهرداری هم با چالش مواجه است بنابراین باید در هزینه بودجه بااحتیاط عمل کرد.
اشرفی با تأکید بر اینکه پروژه‌هایی باید در این شرایط در دستور کار باشد که بهره‌وری و اثربخشی بیشتری برای مردم دارد، تأکید کرد: پروژه‌های کم اثر باید از دستور کار خارج شوند.
به گفته وی، 26 پروژه از حدود 200 پروژه نیمه‌تمام شهرداری، امسال در اولویت قرارگرفته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;