برگزاری مراسم نکوداشت استاد عباس اخوین در موزه خوشنویسی ایران

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

09 فروردين 1403 ساعت 21:48

مراسم نکوداشت استاد پیشکسوت خوشنویسی عباس اخوین عصر روز یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸،با حضور نماینده محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دکتر ساکت، مدیر اجرایی دفتر مرکزی آقای براتی ،جمعی از استادان، رئیس و اعضای شورای شعبه تهران بزرگ درموزه خوشنویسی ایران برگزار گردید. 

 استاد عباس اخوین سال ۱۳۱۶ در مشهد به دنیا آمد.

از همان ابتدا به هنر خوشنویسی علاقه فراوانی داشته و در دوران تحصیل با شور و اشتیاقی فراوان به تمرین و نوشتن خط می‌پرداخت. در سال چهارم دبیرستان به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد و بعد از اتمام تحصیلات در دبیرستان در رشته شیمی دانشگاه پذیرفته شد و به ادامه تحصیل پرداخت.

خوشنویسی را نزد مرحوم استاد علی آقا حسینی از شاگردان به نام استاد عماد والکتاب آغاز کرده و سپس از گنجینه بی پایان استادان پیشکسوت به ویژه استاد کل میر عماد حسنی بهره برده اند. در سال ۱۳۵۹ استادانی همچون علی اکبر کاوه، حسن میرخانی، حسین میرخانی و ابراهیم بوذری گواهینامه استادی او را با کسب بیشترین امتیاز اعطا کردند.

این هنرمند به عنوان داور در اغلب سمینار ها و جشنواره های داخلی و بین المللی حضور داشته است و ریاست مرکز کتاب وتعلیم ایران که خود موسس آن بوده، از دیگر فعالیت های او به شمار می رود.

همچنین عباس اخوین به انتشار آثار خود همت کرده و آثاری به شرح زیر به علاقمندان هنر خوشنویسی ارائه کرده است که از جمله این آثار می توان به نمونه های زیر اشاره کرد :

کتابهای گنجینه معرفت، پویه، رها، التقاصیل، و عجایب الحکایات که پیش از انقلاب اسلامی انتشار یافته و همه این آثار به خط او تحریر شده اند و منابع مهمی و قابل استفاده ای برای هنرجویان به شمار می روند.

گفتنی است در پایان این مراسم به پاس یک عمر خلق آثار ماندگار و اعتلای هنر خوشنویسی با اهدای هدیه انجمن خوشنویسان ایران توسط مدیر اجرایی آقای براتی از ایشان تقدیر گردید.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;