دونالد ترامپ : پوتین باهوش است ؛ رهبران آمریکا احمق هستند اگر من رئیس جمهور بودم روسیه به اوکراین حمله نمی کرد

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

06 ارديبهشت 1403 ساعت 22:12

دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا در اظهاراتی بار دیگر ولادیمیر پوتین رییس فدراسیون روسیه را فردی باهوش توصیف کرد و رهبران فعلی آمریکا را افرادی احمق و ضعیف خواند.

به گزارش تهران هوشمند به نقل از وب سایت شبکه "فاکس نیوز" آمریکا، ترامپ که دیشب در اجتماع 5 هزار نفری گردهمایی سالانه محافظه کاران آمریکا (CPAC) در شهر "اورلاندو" ایالت فلوریدا سخنرانی می کرد، حمله روسیه به اوکراین را فاجعه ای هولناک خواند که هیات حاکمه آمریکا هرگز نمی بایست اجازه آن را به روسیه می داد. او گفت:" ما برای مردم سرافراز اوکراین دعا می کنیم. خداوند حافظ همه آنها باشد. همانطور که همه می‌دانند، اگر در انتخابات ما تقلب نمی‌شد و اگر من رییس‌جمهور بودم، این فاجعه هولناک هرگز اتفاق نمی‌افتاد."

ترامپ با انتقاد از جو بایدن به خاطر آنچه که نشان دادن ضعف در برابر روسیه خواند، افزود:" در زمان بوش، روسیه به گرجستان حمله کرد. در دوران اوباما، روسیه کریمه را تصرف کرد. در دوران بایدن، روسیه به اوکراین حمله کرد. من به عنوان تنها رییس جمهوری قرن بیست و یکم آمریکا ایستادگی کردم که روسیه به کشور دیگری حمله نکند."

ترامپ که در دوران کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و پس از آن به ارتباطات مخفی با هیات حاکمه روسیه متهم شده است و در دوران ریاست جمهوری خود نیز با رویکرد " اول آمریکا" لرزه بر اندام دیگر متحدان ناتویی واشنگتن وارد می کرد، در سخنان خود مدعی شد که روسیه و سایر کشورها در زمان ریاست جمهوری او به ایالات متحده احترام می‌گذاشتند اما برای جو بایدن ارزشی قایل نیستند و جو بایدن را به دلیل نشان دادن ضعف در صحنه جهانی سرزنش کرد. او در این باره گفت:" من شک ندارم که پوتین تصمیم خود را برای حمله بی رحمانه به اوکراین تنها پس از تماشای عقب نشینی رقت انگیز آمریکا از افغانستان گرفته است، جایی که ابتدا ارتش ما سراسیمه خارج شد سپس سربازان ما کشته شدند و گروگان های آمریکایی به اضافه 85 میلیارد دلار از بهترین تجهیزات دفاعی، پشت سر رها شدند." ترامپ همچنین به انتقادها از خودش درباره توصیف پوتین با القابی چون "نابغه" و "باهوش" در واکنش به حمله او به اوکراین هم پاسخ گفت و در این باره گفت:" پوتین هیچ عواقبی فراتر از تحریم‌ها را متحمل نشده است. مشکل این نیست که پوتین باهوش است – که البته او باهوش است – بلکه مشکل واقعی این است که رهبران ما احمق هستند و به پوتین اجازه داده اند بدون متحمل شدن عواقب جدی هر کاری دلش می خواهد انجام دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;