نارضایتی کارکنان سابق نورالینک از رویکرد ایلان ماسک در این شرکت

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

19 ارديبهشت 1403 ساعت 05:59

کارکنان سابق شرکت نورالینک از فشار بیش از حد ایلان ماسک بر آن‌ها و محیط کاری مسموم می‌گویند. ایلان ماسک هیشه گفته است که نورالینک، شرکتی که او در سال ۲۰۱۶ برای ساخت رابط‌های مغزی -رایانه‌ای تأسیس کرده است، قرار است کارهای خارق‌العاده‌ای انجام دهد.

در اظهارنظری جدید او اعلام کرد فناوری جدید شرکت نورالینک به انسان‌ها اجازه خواهد داد با هوش مصنوعی پیشرفته تنها ازطریق فکر کردن، ارتباط یکپارچه برقرار کند. البته در مسیر توسعه‌ی این فناوری می‌توان به درمان بسیاری از افراد با آسیب‌های نخاعی و افراد دارای اختلالات مغزی، از پارکینسون گرفته تا اسکیزوفرنی، کمک کرد.

اکنون این شرکت در مرحله‌ی انجام یکی از حساس‌ترین آزمایش‌های خود قرار دارد، آزمایش بالینی رابط مغزی-رایانه‌ای روی انسان‌ها. در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) ایلان ماسک به یکی از شرکت‌کنندگان در کنفرانس گفت امیدوار است تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی، اولین نوع از این چیپ‌ها در مغز نخستین گروه از داوطلب‌ها جا گذاشته شود. در ماه ژانویه‌ی سال ۲۰۲۲ میلادی، این شرکت اطلاعیه‌ی استخدام مدیرمسئول آزمایش بالینی را در وب‌سایت خود منتشر کرد، موضوعی که نشان‌دهنده‌ی پیشرفت کارها براساس زمان‌بندی ایلان ماسک است. اما با نزدیک شدن به این مرحله‌ی حساس، شرکت نورالینک از آشفتگی و اختلافات درونی رنج می‌برد، از جمله از دست دادن چند نفر از اعضای کلیدی و هم‌بنیان‌گذاران شرکت. چند نفر از کارکنان سابق شرکت نورالینک در مصاحبه با نشریه‌ی Fortune یکی از دلایل اصلی ترک شغل خود را محیط کاری پرفشار و مسومی می‌دانند که ایلان ماسک در شرکت ایجاد کرده بود.

بیشتر این کارکنان سابق به‌دلیل نگرانی از نقض قراردادهای عدم افشای اطلاعات و احتمال برانگیختن خشم ماسک، خواستار پنهان ماندن هویت خود شدند. ایلان ماسک و شرکت نورالینک به درخواست‌های متعدد برای اظهار نظر در این مورد پاسخ نداده‌اند.

کارکنان سابق می‌گویند ایلان ماسک این شرکت نوپا را تحت فشار طاقت‌فرسا قرار داده تا از برنامه‌ی زمان‌بندی غیرواقعی او عقب نماند. یکی از کارکنان سابق نورالینک که به‌عنوان تکنسین فنی در سال ۲۰۱۹ در آنجا کار می‌کرد می‌گوید:

در داخل شرکت، مقام‌های بالا از کارکنان زیردست خود نارضایتی شدیدی درمورد سرعت پیشرفت کارها داشتند. با این که سرعت کار ما واقعاً بی‌سابقه بود اما ایلان ماسک از کار ما راضی نبود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;