تحلیلگر نفتی عرب : دنیا به نفت ایران نیاز دارد

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

31 فروردين 1403 ساعت 04:50

یک تحلیلگر نفتی عرب می گوید جهان هم اینک بیش از هر زمان دیگری به نفت ایران و ونزوئلا نیاز دارد و با افزایش قیمت نفت طی هفته های اخیر در بازارهای جهانی، ایالات متحده در دوراهی بین لغو تحریم های نفتی ایران و ونزوئلا و ایجاد آرامش در بازار جهانی نفت و ادامه سیاست فشار و تحریم علیه ایران و ونزوئلا، مانده است.

به گزارش تهران هوشمند ، "کمال الحرامی" تحلیلگر نفتی کویتی، با انتشار یادداشتی که در وب سایت" عرب تایمز آنلاین" بازتاب یافته، نوشت: "ماه گذشته، عرضه نفت اوپک پلاس حدود یک میلیون بشکه از حجم نفت اضافی توافق شده 400 هزار بشکه ای برای افزودن به بازار نفت کمتر بود. در میان اعضای اوپک پلاس، 7 کشور نتوانستند 900 هزار بشکه نفت مورد انتظار مازاد را تامین کنند و این امر منجر به کاهش عرضه جهانی نفت شد. در همین حال، در ایالات متحده قیمت هر گالن بنزین به رقم کم سابقه 3.797 دلار برای هر گالن رسید، که بالاترین حد خود در 40 سال اخیر است."
این تحلیلگر افزود:" افزایش قیمت نفت فشاری بر دولت فعلی ایالات متحده وارد کرده و حتی می تواند بر نتایج انتخابات مختلف ایالات متحده تاثیر بگذارد. این امر منجر به تماس‌های اخیر بین دولت ایالات متحده و عربستان سعودی شده است.


عربستان سعودی تنها کشوری است که نفت مازاد دارد و می‌تواند نفت بیشتری را وارد بازار جهانی کند؛ اما آنها نیز برای ارایه ظرفیت مازاد با محدودیت های جدی مواجه هستند. شاید زمان آن فرا رسیده باشد که آمریکا بر سر راه حلی سریع به توافق برسد و به توافقی با ایران دست یابد تا به ایران اجازه دهد 1.5 میلیون بشکه نفت مازاد عرضه کنونی خود را روانه بازار جهانی تشنه نفت کند تا از تنش و فشار بر اعضای اوپک پلاس بکاهد."


بدون شک چنین حجمی از نفت ایران به جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت نفت به بیش از 93 دلار در هر بشکه کمک خواهد کرد. جهان به عرضه بیشتری نیاز دارد، زیرا ذخایر بیش از 60 میلیون بشکه کاهش یافته است. آزادسازی ذخایر استراتژیک آمریکا هیچ ارزش یا مزیتی برای بازار نفت نخواهد داشت و فقط باعث کاهش بیشتر ذخایر داخلی در آمریکا می شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;