حاشیه ملاقات ماکرون و پوتین : دلیل امتناع رئیس جمهوری فرانسه از دادن تست کرونا چه بود !

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

28 فروردين 1403 ساعت 17:28

حواشی دیدار 5 ساعته هفته گذشته "امانوئل ماکرون" رییس جمهوری فرانسه با "ولادیمیر پوتین" رییس فدراسیون روسیه در کاخ کرملین در مسکو همچنان دست مایه انتقادها و تحلیل های رسانه ای است و در تازه ترین خبری که از حواشی این دیدار پرحرف و حدیث منتشر شده، دلیل امتناع رییس جمهوری فرانسه از دادن تست کرونا پیش از ملاقات با پوتین را به نگرانی او از افتادن نمونه " دی ان ای" اش به دست روسها نسبت داده اند.

به گزارش تهران هوشمند ، پروتکل های کرونایی سختگیرانه رییس فدراسیون روسیه همچنان پرحاشیه است.
پوتین در چارچوب این پروتکل سختگیرانه تنها مقامات خارجی را که حاضر باشند تحت نظر کرملین تست کرونا بدهند، به حضور می پذیرد و بر این اساس بسیاری از رهبران دنیا ترجیح می دهند این روزها به ملاقات پوتین نروند و یا اگر رفتند مجبور می شوند در پشت میزی بنشینند که نزدیک به 5 متر از رهبر روسیه فاصله داشته باشد.


اگر یک رهبر خارجی بخواهد در ملاقات به پوتین نزدیکتر باشد و در فاصله نزدیک تری بنشیند باید حتما تحت نظر کرملین تست کرونا بدهد و بسیاری از رهبران ترجیح می دهند بنا به دلایل مختلف از انجام این کار سرباز بزنند.


بر همین اساس در هفته های اخیر ملاقات های پوتین با روسای جمهوری فرانسه و ایران در داخل فرانسه و ایران با نقدهای رسانه ای مواجه شده است. دلیل این نقدها فاصله زیاد نشستن دو رهبر در پشت میزی است که پوتین در یک سمت آن و رهبر میهمان در سوی دیگر آن می نشیند.


دیدار اخیر ماکرون از کرملین نیز با همین حواشی روبرو شد و در داخل فرانسه با انتقادهایی همراه شده است.


اما بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، رییس جمهوری فرانسه برای دیدار با پوتین مجبور به پذیرش چنین پروتکل سختگیرانه کرملین شده چون نخواسته است کاح کرملین از او تست کرونا بگیرد و به نمونه " دی ان ای" او دسترسی یابد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;