پروتکل ها و شرایط جدید برای سفرهای هوایی اعلام شد

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

10 فروردين 1403 ساعت 02:43

سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری پروتکل‌ها و شرایط جدید برای سفرهای هوایی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده است را تشریح کرد.

حسن خوشخو در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شیوع سویه جدید ویروس کرونا به نام امیکرون و ورود به پیک ششم کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط و پروتکل های جدید بهداشتی را برای انجام سفرهای هوایی داخلی و خارجی ابلاغ کرد که از روز گذشته به همه ایرلاین‌ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه پروتکل های جدید بهداشتی لازم الاجرا هستند، افزود: بر این اساس ظرفیت پذیرش مسافر در پروازهای داخلی تا ۶۰ درصد باید کاهش پیدا کند و همه مسافران و کروی پروازی به استفاده از ماسک در حین پرواز ملزم شدند که البته این پروتکل بیشتر تاکید بر اجرای همان پروتکل‌هایی است که تا امروز اجرا می شدند.

خوشخو با بیان اینکه بر اساس آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ کرده، کاهش ظرفیت پذیرش مسافر تا ۶۰ درصد تا دو هفته آینده اجرا خواهد شد، ادامه داد: داشتن کارت واکسن برای انجام پروازهای داخلی و خارجی الزامی است و همه مسافران باید هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده باشد در غیر این صورت بر اساس پروتکل های ابلاغیه برای اینکه بتوانند از این خدمات استفاده کنند باید تست منفی پی سی آر ارائه دهند.

سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: همچنین در ابلاغیه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا آمده است انگلستان که پیش از این با توجه به شیوع ویروس کرونا در فهرست کشورهای پرخطر قرار گرفته بود از این فهرست خارج شده و ممنوعیت سفر برای آن برداشته شده است بنابراین پروازهای خارجی به و از انگلستان مانند دیگر کشورها با رعایت با پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;