نحوه فعالیت اصناف در شرایط جدید کرونایی

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

08 ارديبهشت 1403 ساعت 23:08

دبیر اتاق اصناف ایران از تمرکز بر فرهنگسازی برای واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌ها خبر داد و گفت که با توجه به دستورالعمل مدیریت هوشمند کرونا، دیگر بحث تعطیلی مشاغل در پیک‌های کرونا مطرح نیست.

محمدباقر مجتبایی در گفت‌وگو با خبرنگاران ، درباره نحوه فعالیت اصناف در شرایط قرمز کرونایی فعلی اظهار کرد: طبق تجربیات ماه‌های گذشته در مقابله با شیوع ویروس کرونا، باید استراتژی و سیاستگذاری جدید در این حوزه تعریف می‌شد. کمیته امنیتی ستاد کرونا مسئول تصمیم‌گیری و ساماندهی امور کسب و کارها، فعالیت ادارات و همه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی است. حدود دو ماه پیش با استفاده از جزئیات تجربیات طرح‌های قبلی و همچنین لزوم پرداختن به معیشت و سلامت در کنار یکدیگر، طرح هوشمند مدیریت کرونا بر بستر سامانه "ایران من" یا سامانه "امید" از سوی این کمیته ابلاغ شد.

وی افزود: بارها گونه های مختلف این ویروس شیوع پیدا کرده و بر خلاف تصور ابتدایی، اپیدمی کوتاه مدت نبود. بنابراین دیگر نمی‌توان با تعطیلی مشاغل و اداره‌ها ادامه داد، چراکه این ویروس تمام شدنی نیست و دوره آن هم کوتاه مدت نیست. در این شرایط از طرفی جان هر شهروند و حتی پیشگیری از بیماری و درد کشیدن افراد مهم است، اما از سوی دیگر باید زندگی، شغل و ارائه خدمات و کالا به مردم دچار مشکل نشود.

دبیر اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در دستورالعمل مدیریت هوشمند کرونا، تکلیف تمام بخش جامعه مشخص شده، تصریح کرد: به عنوان مثال در حوزه اصناف مقرر شد واحدهای صنفی مانند سایر اقشار جامعه واکسن بزنند البته در کشور قانون اجباری برای واکسن نداشتیم و از طریق اطلاع رسانی و روش‌های تشویقی این کار انجام شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;