حقایق جالب در مورد قهوه : از کشف قهوه توسط بزها تا گرانترین قهوه در مدفوع گربه

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

08 ارديبهشت 1403 ساعت 08:51

از حقایق جالب در مورد قهوه؛ هاوایی تنها ایالت آمریکاست که قهوه می کارد
شرایط خوب رشد قهوه به متغیرهایی مانند ارتفاعات بالا، آب و هوای گرمسیری و خاک غنی بستگی دارد. بنابراین، با وجود تمام مناظر غنی و متنوع قاره ایالات متحده، هاوایی تنها ایالت مناسب برای رشد گیاهان قهوه است.

قهوه توسط یک گله بز کشف شد
گفته می شود که قهوه توسط یک گله بز در اتیوپی در دهه ۱۵۰۰ کشف شد. دامدار بزهایش را در حال خوردن گیلاس قهوه دید. سپس تغییری در رفتار آن‌ها مشاهده کرد. بزها با انرژی زیاد شب ها نخوابیدند. دامدار یافته های خود را با راهبان محلی در میان گذاشت. راهبان بعد از این که نوشیدنی خود را از دانه‌های قهوه درست کردند. متوجه شدند که می‌توانند تمام شب را بیدار بمانند و نماز بخوانند. این خبر به سایر راهبان اتیوپیایی سرایت کرد و اندکی بعد به سراسر جهان متمدن رسید.

هزینه سفر ورزشکاران المپیک برزیل با قهوه تأمین شد
برزیل نمی‌توانست ورزشکاران خود را برای المپیک ۱۹۳۲ به لس‌آنجلس بفرستد. بنابراین دولت آن‌ها را با کشتی پر از قهوه که در راه فروخته شد فرستاد تا هزینه سفرشان را تامین کند.

مکه قهوه را تحریم کرد
قهوه در سال ۱۵۱۱، بلافاصله پس از اولین ظهور آن در اتیوپی، در مکه ممنوع شد. اعتقاد بر این بود که تفکر رادیکال و بیکاری را تحریک می کند.

از حقایق جالب در مورد قهوه؛ خامه اضافه کنید و قهوه خود را گرم نگه دارید
وقتی خامه را اضافه می کنید قهوه ۲۰ درصد بیشتر گرم می ماند. طلاق به دلیل قهوه


در فرهنگ باستانی عرب، که ظاهراً هنوز در عربستان سعودی قابل اجراست، اگر مردی در صورتی که همسرش صبح‌ها قهوه تازه برای او نیاورد، می‌تواند «دلیلی » قانونی برای طلاق پیدا کند.

“کوپی لواک” گران ترین قهوه جهان است. نوعی قهوه است که از دانه‌های قهوۀ موجود در مدفوع حیوانی از خانوادۀ زبادان به نام زباد تهیه می‌شود. این حیوان پس از خوردن دانه‌های قهوه، هستۀ آن را دفع می‌کند که از آن برای تهیۀ این نوع قهوه استفاده می‌شود. این قهوه، گران‌ترین قهوۀ جهان است. هر کیلو ۳۵۰ یورو به بالا به فروش می رسد!

آمریکایی ها به طور متوسط ​​سالانه ۱۰۹۲ دلار برای قهوه خرج می کنند. این حدود ۲۰ دلار در هفته است. این نیز نزدیک به قیمت جدیدترین آیفون است. جوانان معمولاً بیشتر از افراد مسن پول برای قهوه خرج می کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;