در یک نشست خبری اعلام شد : یک نفر 3000 واحد مسکونی مهر دارد ؛ چینی ها هم احتمالا می آیند

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

31 فروردين 1403 ساعت 05:08

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه طبق بررسی‌ها قیمت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در هر متر مربع تعیین شده است گفت: اولویت ما در اجرای پروژه، سازندگان داخلی هستند ولی به منظور ارتقای تکنولوژی ساخت و کاهش سرعت اجرا مذاکراتی با شرکتهای چینی و ترکیه‌ای داشته‌ایم.

به گزارش تهران هوشمند ، علیرضا جعفری امروز در نشستی با اشاره به تلفیق طرح اقدام ملی با طرح جهش تولید مسکن گفت: تعهدات اقدام ملی در قالب طرح نهضت ملی مسکن ادامه می‌یابد و این موضوع به شکل یکپارچه مدیریت می شود. در تولید مسکن ظرفیتهای بالایی وجود ارد. در تکلیف نهضت ملی ۶۰۸ هزارو ۴۴۵ واحد برای شهرهای جدید در نظر گرفته شده که در زمینهایی به وسعت ۱۵ هزار هکتار در سطح کشور اجرا می شود.

وی افزود: برای ۶۰۸ هزار واحد ۶۷۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که شرایط متقاضیان از جمله سبز بودن فرم «ج» در حال بررسی بوده و همزمان این پالایش در حال انجام است.

جعفری درباره استفاده از چین برای تولید مسکن در ایران گفت: ما اعتقاد داریم مسکن باید با استفاده از ظرفیت سازندگان داخلی اجرا شود. به مجموعه های شرکتهای ساختمانی معتبر پیام دادم که " نگاه ما فعالیت سازندگان داخلی است" ولی نکته حائز اهمیت این است که باید ظرفیت رقابتی برای کیفیت و تکنولوژی ساخت داشته باشیم. در این رابطه باید از فناوریهای جدید استفاده کنیم. اولویت ما با سازندگان داخلی است ولی برای انتقال دانش و کسب تجربه از ظرفیتهای صنعتی‌سازی دنیا با شرکتهای خارجی از چین و ترکیه مذاکراتی داشته‌ایم که اعلام آمادگی کرده‌اند. سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه این نشست درباره بحث فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: ما با این موضوع به جد برخورد می کنیم و تیمهای نامحسوسی را برای مقابله با افرادی که در این موضوع ورود می‌کنند، آماده کرده‌ایم. به طور مثال یک نفر ۳۰۰۰ واحد مسکن مهر را در اختیار گرفته و متاسفیم که سوءاستفاده‌ها انجام می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;