وزیر ارتباطات : قرار است با چین برای اینترنت همکاری کنیم

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

07 ارديبهشت 1403 ساعت 07:59

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تأیید همکاری با چین در حوزه ICT گفت: توسعه فناوریهای مرتبط با ۵G و اینترنت ثابت را با همکاری کشورهایی از جمله چین در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار تهران هوشمند ، عیسی زارع پور امروز در حاشیه برنامه اتصال هزار روستا به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا در توافق ایران و چین همکاری‌هایی در حوزه فناوری ارتباطات مثل ۵G پیش بینی شده است، گفت: بله، ما در همکاری هایی که با کشورهای مختلف از جمله چین داریم، توسعه فناوری‌های لازم برای هم حوزه ۵G و هم کیفیت بخشی ارتباطات ثابت را در دستور کار قرار داده‌ایم. وی افزود: همچنین توسعه حضور پلتفرم‌های ایرانی در کشورهای همسایه را مد نظر داریم. ظرفیت‌های خوبی در کشورهای مختلف وجود دارد و ما می‌توانیم استفاده کنیم و همکاری‌های متقابل می‌تواند منجر به رشد و توسعه صنعت ICT در کشور شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به اتصال هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات در جمع خبرنگاران گفت: امروز مشاهده کردید که با یکی از دورافتاده‌ترین روستاها در اردیبل به شکل تصویری با کیفیت بسیار خوب ارتباط برقرار کردیم این نشان می‌دهد که سرعت شبکه در آن نقطه مناسب است. وی افزود: امیدوارم که ۳ هزار و ۶۰۰ روستا که فاقد هرگونه ارتباط دیتا هستند و ۳ هزار و ۵۰۰ روستای دیگر که ارتباطشان ناپایدار است در ۴ فاز تا پایان ۱۴۰۱ در صورت تأمین اعتبار به سرعت ارتباطاتشان برقرار شود.

وزبر ارتباطات ادامه داد: به دنبال این هستیم که فیبر نوری را هم توسعه دهیم و روستاهایی که در مسیر قرار می‌گیرند و متقاضی هستند را متصل کنیم. عیسی پور ادامه داد: برنامه‌ریزی ما این است که ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در سراسر کشور راه اندازی کنیم که کار بسیار بزرگی و نیازمند عزم ملی است.

وی بیان کرد: شبکه زیر ساخت کشور ظرفیت خوبی دارد و حدود ۳۰ ترابیت بر ثانیه ظرفیت داریم؛ کل ترافیک ما ۱۰ ترابیت بر ثانیه است اما در حال تقویت آن هستیم. برنامه داریم که تا پایان دولت سیزدهم این را به ۱۰۰ ترابیت بر ثانیه برسانیم و همین الان قرارداد ۲۰ ترابیت بر ثانیه با استفاده از تجهیزات بومی بسته شده و در دهه فجر عملیات آن آغاز می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;