آلزایمر بیخ گوش دهه شصتی ها !!

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

10 فروردين 1403 ساعت 05:42

مدیر عامل انجمن دمانس و آلزایمر ایران گفت: پیش بینی می شود یک میلیون نفر در ایران مبتلا به آلزایمر باشند و همزمان با افزایش میزان سالمندی، افزایش ابتلا به بیماری آلزایمر را نیز شاهد خواهیم بود.

به گزارش تهران هوشمند ، آلزایمر یک بیماری پیش رونده است که به مرور میزان کارآیی ذهن و حافظه بیماران مبتلا را کاهش می‌دهد، این بیماری تا آنجا پیش می رود که خلل بزرگی را در حافظه بیماران ایجاد می کند و باعث اختلال در انجام کارهای روزمره آن‌ها می‌شود.

آلزایمر به آرامی فعالیت خود را بدن مبتلایان شروع و به سرعت می‌تواند در سیستم ذهنی افراد، تأثیرات منفی و مخرب برجای بگذارد. در این بیماری، مرگ سلول های مغزی موجب کاهش سطح حافظه و عملکرد ذهن بیماران می شود و پس از ابتلا به آن، بیمار باید تحت نظر پزشکان متخصص مغز و اعصاب قرار بگیرد.

آلزایمر با عارضه‌هایی مانند اختلال در گفتار و نوشتار، عدم توانایی در قدرت تصمیم‌گیری، عدم برنامه ریزی و انجام وظایف رورمزه، توهم، تغییرات سریع خلقی، عدم اعتماد به اطرافیان و توهم دزدیده شدن اشیاء همراه هستند که تا مدت‌ها می‌تواند این بیماران را آزار دهد. ما در این گزارش به منظور بررسی هر چه بیشتر بیماری آلزایمر با مدیر عامل انجمن دمانس وآلزایمر ایران گفت وگویی داشتیم تا بتوانیم آلزایمر را از ابعاد گوناگون بررسی کنیم، در این گفت وگو به موضوعاتی از جمله نقش آلودگی هوا در ابتلا به آلزایمر، تغذیه نامناسب، کرونا و برخی عوامل دیگر اشاره شد.

در این باره، معصومه صالحی مدیر عامل انجمن دمانس وآلزایمر ایران اظهار کرد: رشد جمعیت سالمندی در کشور یک حرکت روبه افزایش دارد و آلزایمر هم یک بیماری دوره سالمندی است که باعث زمین‌گیر شدن افراد در مراحل پیشرفته می‌شود، از این رو می‌تواند فشار بسیاری از حیث اجتماعی، اقتصادی و روانی بر خانواده وارد کند. وی عنوان کرد: امروز دهه شصتی‌های ما به سمت سالمندی در حرکت هستند و میانسال هستند و باید فضا را به گونه‌ای آماده کنیم که سالمندی تهدید نباشد بلکه یک فرصت برای ما به شمار آید و از وجود سالمندان برای انتقال تجریبات، اقدامات داوطلبانه و خیرخواهانه استفاده کنیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;