فرانسه ؛ ممنوعیت بسته بندی پلاستیکی برای میوه و سبزیجات

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

01 ارديبهشت 1403 ساعت 19:17

قانون ممنوعیت بسته‌‌بندی میوه، صیفی و سبزیجات با پلاستیک از امروز در فرانسه اجرا شد. فرانسه با این قانون یک گام دیگر به سمت حذف تدریجی اقلام پلاستیکی یک بار مصرف تا سال 2040 نزدیک تر می‌شود.

به گزارش تهران هوشمند به نقل از گاردین، خیار، لیمو و پرتغال از 30 محصولی هستند که دیگر با بسته بندی‌های پلاستیکی در فرانسه عرضه نخواهد شد.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه این اقدام را "انقلاب واقعی" خوانده است.

فلفل، کدو سبز، بادمجان، تره فرنگی و برخی دیگر از سبزیجات از امروز (اولین روز سال 2022) دیگر با بسته بندی پلاستیکی عرضه نخواهند شد.

بسته‌بندی‌های بزرگتر میوه و سبزیجات با وزن بیشتر از 1.5 کیلوگرم، محصولات خرد شده و فراوری شده از این محدودیت معاف هستند. به فروشندگان انواع نرمتر محصولات کشاورزی مانند گوجه گیلاسی، میوه‌های ریز و نرم مانند بلوبری و تمشک نیز فرصت بیشتری برای یافتن بسته های جایگزین داده شده است. اما بسته بندی‌های پلاستیکی به تدریج برای این میوه و سبزیجات تا سال 2026 حذف خواهد شد.

براساس برآوردها بیش از یک سوم میوه سبزی و صیفی‌‌های فرانسه در پلاستیک یک بار مصرف بسته بندی می‌شود و مقامات فرانسوی امیدوارند با محدودیت های جدید، سالانه استفاده از یک میلیارد قطعه پلاستیک یک بار مصرف را کاهش دهند.

وزارت محیط زیست فرانسه یا اجرای این قانون اعلام کرد که باید محدودیت‌هایی برای "مصرف ظالمانه پلاستیک یک بار مصرف در زندگی روزمره ما وجود داشته باشد".

ممنوعیت بسته بندی میوه و سبزیجات در بسته های پلاستیکی یکی از تلاش های گسترده فرانسه در حذف تدریجی محصولات یک بار مصرف به شمار می آید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;