علت افزایش جمعیت معتادان متجاهر در تهران ؛ رهاشدگی 9000نفر

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

01 ارديبهشت 1403 ساعت 15:03

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ با اعلام افزایش ۱۰۰۰ نفری جمعیت معتادان متجاهر در تهران، وجود دی آی سی‌ها و خدمات پزشکی رایگان، ام ام تی‌ها یا همان متادون درمانی، شلترها و جاهای خواب و توزیع رایگان غذاها در میان معتادان را از جمله دلایل این افزایش جمعیت اعلام کرد.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند در گفت‌وگو با خبرنگاران ، درباره نقش پلیس در قرارگاه جهادی مقابله با آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد اظهار کرد:‌ این قرارگاه در رابطه با بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با موادمخدر با مدیریت استاندار تهران تشکیل شده و اعضای مختلفی دارد که نیروی انتظامی نیز یکی از آنهاست. شهرداری نیز به تناسب وظایف و اقدامات خود در این حوزه وارد شده و پلیس هم کارگروه‌هایی در این خصوص دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر، جمع‌آوری، ساماندهی و تحویل معتادان به مراکز غربالگری از جمله اقداماتی است که از سوی پلیس انجام می‌شود، گفت: پلیس تهران حتی مرکز بازپروری مهرسروش را نیز با ظرفیت ۷۰۰ نفر راه‌اندازی کرد که اخیرا مقرر شد ظرفیت آن افزایش هم پیدا کند که به زودی آن را اعلام خواهیم کرد. وی در مورد ظرفیت‌های نگهداری از معتادان متجاهر نیز اظهار کرد:‌ در این خصوص ۱۲هزار نفر ظرفیت داشتیم که تقریبا از سال گذشته همان ۱۲ هزار نفر است. اما پیش‌بینی ما بیش از ۲۰ هزار نفر است. در واقع ۸۰۰۰ نفر برابر آمار سال قبلی رها شده‌اند. البته ارزیابی ما این است که طی این مدت حدود ۱۰۰۰ نفر نیز به جمعیت این افراد اضافه شده و در حال حاضر حدود ۹۰۰۰ معتاد متجاهر رها هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;