عبدالملکی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی : اشتغال زایی وظیفه وزارت کار نیست

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

06 ارديبهشت 1403 ساعت 09:13

به گزارش تهران هوشمند ، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله نظارت مجلس بر اشتغال موضوع مهم و دارای اهمیتی است و می‌توان به این وسیله غفلت‌های وزرا را بر طرف کرد.

به گفته‌ وزیر تعاون موضوع شماره دو بی کاری و موضوع شماره سوم کشور تورم است. ما با حجم متراکم بیکاری در کشور مواجه هستیم و ۱۴ میلیون نفر را داریم که شغل شایسته ندارند. اینکه همه ما و شما از مسئله بی کاری ناراحت و نگران باشیم درست است، ولی مخاطب بی کاری فقط وزارت کار نیست بلکه به صنعت، گردشگری، محیط زیست، صنعت و ... هم مربوط است. وزارت کار مسئول اشتغال زایی نیست، بلکه مسئول هماهنگی دستگاه‌ها برای اشتغال زایی است. این عضو هیات دولت معتقد است که برنامه ریزی لازم برای ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار اشتغال زایی برای نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را انجام داده ایم و این برنامه ریزی حداقلی ما و به استانداران هم ابلاغ شده است. در شورای اشتغال دو بار جلسه شورای عالی اشتغال برگزار کرده ایم و ۳۴ مصوبه مهم داشته ایم و میزان پیشرفت مصوبات هم مشخص شده است.

در صحن علنی امروز مجلس سوال سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام وصول شده و به این دلیل وزیر تعاون برای پاسخ گویی به این سوال به مجلس آمده است.

عبد الملکی می‌گوید: در بودجه ۱۴۰۰ هیچ اعتباری در اختیار وزارت تعاون برای اشتغال زایی نداشته ایم. هنوز موتور اشتغال کشور آنچنان گرم نشده است، ولی ۲۱۷ هزار فرصت شغلی جدید ثبت شده و ۱۳۰ هزار فقره بیمه تامین اجتماعی نیز ثبت شده است. زیست بوم اشتغال جمهوری اسلامی تصویب شده که پلتفرم مهمی برای هماهنگی چندین دستگاه در حوزه اشتغال است؛ در گذشته چنین پلتفرمی وجود نداشت و دستگاه‌ها جزیره‌ای عمل می‌کردند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;