آغاز کنسرت های زنده ؛ بیم و امیدها

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

07 ارديبهشت 1403 ساعت 23:50

اعلام رسمی خبر راه انداری کنسرت های حضوری از اول آذر ماه با چند پرسش اساسی همراه است؛ اینکه آیا این آغاز با افزایش نجومی قیمت بلیت‌ها مواجه خواهد شد و در این صورت آیا از این کنسرت های حضوری استقبال مناسبی می شود؟

اینکه بر فرض استقبال از این اجراها، آیا می توان سلامت انبوه تماشاگری که پس از مدتی تعطیلی قصد حضور در کنسرت های حضوری را دارند تضمین کرد؟ قریب به دو سال از خاموش شدن چراغ کنسرت‌های حضوری می‌گذرد. در این مدت تعداد محدودی اجرا در فضای باز جزیره کیش یا تهران و برخی شهرستان ها به روی صحنه رفت که البته برگزاری همین اجراها هم با انتقادهایی همراه بود.

از طرفی در این مدت سازمان‌های متولی فرهنگ چون بنیاد رودکی یا سازمان فرهنگی هنری شهرداری ترتیب برگزاری کنسرت‌های آنلاین را برای هنرمندان می‌دادند ولی عمدتا خود هنرمندان حداقل طی صحبت‌هایی که با ایسنا داشتند از تعداد برگزاری این اجراها رضایت چندانی نداشته و معتقد بودند این امر تا زمان حضور کرونا باید به یک اتفاق روتین بدل شود تا جبرانی باشد برای مشکلات عدیده مالی.

ضمن اینکه برگزاری دوباره کنسرت‌های حضوری از سال گذشته با حاشیه هایی به لحاظ انتخاب زمان نامناسب برای کنسرت ها به جهت طرح منع رفت و آمد شبانه و یا افزایش قیمت بلیت‌ها همراه بود. به عنوان نمونه سال گذشته در آبان ماه خبر «شروع دوباره کنسرت‌ها به شرط اتمام پیش از ساعت ۱۸» حاشیه ساز شد؛ این امر بیش از آنکه راه حلی تلقی شود برای به جریان افتادن چرخ اقتصاد هنر موسیقی در اوج کرونا، بازی رسانه‌ای تعبیر شد که به نوعی توپ را در زمین هنرمندان و برگزارکنندگان کنسرت‌ها می‌انداخت.

درواقع از سرگیری کنسرت‌های موسیقی در دوران کرونا، در دولت قبل به خبری تبدیل شد که هر از گاهی مطرح می شد اما پای اجرای آن که به میان می‌آمد، گویا کسی جرأت پذیرفتن عواقبش را نداشت. همچنین در آن زمان به عقیده شرکت‌ها، برگزاری کنسرت با ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت سالن و یک سانس در روز، توجیه اقتصادی مناسبی هم نداشت.

اما با روی کار آمدن دولت جدید و تسریع واکسیناسیون عمومی، بار دیگر خبر از سرگیری کنسرت ها به موضوعی جدی در بین متولیان فرهنگی بدل شده است.

محمود شالویی ـ سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ چندی پیش در گفت و گویی با ایسنا از تهمیداتی که برای برگزاری کنسرت‌های حضوری در نظر گرفته‌اند گفت و توضیح داد اکنون در دوران کرونا به مرور به مقطعی می‌رسیم که چراغ کنسرت‌های حضوری موسیقی روشن و امکان حضور مخاطبان فراهم می‌شود.

این مقام مسوول ادامه داد که امیدوار است با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای ایجاد شرایط مطلوب سالن‌ها جهت میزبانی مخاطبان و واکسیناسیونی که به صورت عمومی و پرشتاب انجام می‌گیرد، به زودی شاهد برگزاری کنسرت‌های زنده باشیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;