5000 تن ذرت آلوده به آفلاتوکسین در گمرک

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

06 ارديبهشت 1403 ساعت 00:13

با وجود مصوبات بسیار و تسهیلاتی که در دو سال اخیر به ویژه جهت تسریع در ترخیص کالاهای اساسی وجود داشته همچنان این اقلام آنقدر با کندی در ترخیص مواجه است که به مرحله فاسد شدن می رسد بعد از هشدارهایی که در رابطه با دپو و عدم ترخیص نهاده‌های دامی در گمرکات شمال کشور اعلام شده بود تازه‌ترین خبرها از فاسد بودن حدود ۵۰۰۰ تن ذرت دامی و آلودگی آن به آفلاتوکسین حکایت دارد.

به گزارش تهران هوشمند ، دپوی کالاهای اساسی و البته سایر اقلام در گمرک و بنادر و موانعی که در رابطه با ترخیص آنها وجود دارد موجب شده به دفعات از سوی مسئولان مربوطه هشدارهایی در رابطه با احتمال متروکه شدن و حتی فاسد شدن این کالاها مطرح شود.

چندی پیش بود که مسئولان گمرک ایران از احتمال فاسد شدن چند ده هزار تن نهاده دامی دولتی و خصوصی در گمرکات شمال کشور خبر داده و تاکید کرده بودند که مدارک لازم جهت ترخیص این کالاها به گمرک ارائه نشده و از این رو باید نسبت به متروکه شدن آنهایی که در معرض فساد قرار دارند اقدام شود. این در حالی است که تازه‌ترین اخبار دریافتی از این حکایت دارد که بعد از ماجرای ذرت های آلوده در چند سال اخیر، اکنون از کالاهای مانده در گمرک‌های مازندران که بخش زیادی از آن را نهاده‌های دامی تشکیل می‌دهد، ۵۰۰۰ تن ذرت فاسد و آلوده به سم آفلاتوکسین شده است. پیگیری موضوع از گمرک ایران نیز تائید کننده آلودگی بخشی از ذرت های موجود در گمرک های مازندران است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;