دولت آمریکا در مورد رفع تحریم ها نیز سیاست یک جانبه گرایانه ای در پیش گرفته است

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

06 ارديبهشت 1403 ساعت 13:12

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تاکید بر این که مذاکرات وین برگزار خواهدشد، گفت: ما تاکید بر این داریم که باید این مذاکرات مبتنی بر اخذ تضمین های لازم برای تحقق منافع ملت ایران باشد.

به گزارش تهران هوشمند ، سعید خطیب زاده صبح روز سه شنبه در یک گفت و گوی رادیویی با اشاره به اصول سیاست خارجی دولت سیزدهم اظهار کرد: دولت سیزدهم بر سیاست خارجی متوازن از حیث مناطق جغرافیایی و همچنین توجه به موضوعات تاکید دارد، اهداف سیاست خارجی، تامین منافع اقتصادی، سیاسی، فرهنگی کشور و پیگیری همه این اهداف در عرصه های مختلف است و این پیگیری باید متوازن و متناسب باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان این که درهمین چارچوب ما تمرکز خاصی بر روی دیپلماسی اقتصادی، گردشگری و سلامت در کنار موضوعات سیاسی داریم در ارتباط با سیاست خارجی دولت سیزدهم در نحوه تعامل با همسایگان اظهار کرد: همان طور که رئیس جمهور و وزیر خارجه مطرح کرده اند اولویت اول سیاست خارجی ایران تعامل با کشورهای همسایه و منطقه است درهمین چارچوب مشاهده کردید که اولین سفرهای وزیر امور خارجه به کشورهای همسایه و منطقه از جمله عراق، سوریه، لبنان و روسیه بوده است و ما نیز در تهران میزبان وزیران اموران خارجه پاکستان، قطر، ارمنستان و ... بودیم.

وی با بیان این که در راستای توجه به این سیاست معاونین وزیر خارجه نیز سفرهایی به کشورهای همسایه و منطقه داشته اند، گفت: در همین چارچوب آقای دکتر علی باقری – معاون سیاسی وزیر خارجه – به کشورهای قطر، عمان، پاکستان و ترکیه رفتند و معاون کنسولی وزارت خارجه نیز سفرهایی را به کشورهای منطقه داشتند و اینها یک مقدمه است که پروژه هایی که در سطح منطقه تعریف شده اجرایی و عملیاتی شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;