ثبت نام برای خانه های طرح جهش تولید و تامین مسکن از هفته آینده آغاز می شود

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

07 ارديبهشت 1403 ساعت 14:08

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور معاون شهرسازی وزارت راه در جلسه امروز این کمیسیون و بررسی برنامه‌های این وزارتخانه برای اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن خبر داد.

عبدالجلال ایری در گفت وگو با خبرنگاران ، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون نحوه اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن با حضور معاون شهرسازی وزارت راه مورد بررسی قرار گرفت. ایشان گزارشی در خصوص برنامه های وزارتخانه به منظور اجرای قانون جهش تولید مسکن به نمایندگان ارائه کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس برنامه های ارائه شده رویکرد برنامه وزارت راه برای اجرای قانون جهش تولید مسکن حفظ و ارتقاء وضعیت موجود تولید مسکن، تحریک و تقویت روند ساخت و ساز در بافت فرسوده، احداث مسکن در استطاعت خانوارهای دهک های اول تا سوم با حمایت حداکثری دولت، احداث مسکن در استطاعت خانوارهای گروه‌های متوسط با حمایت دولت، احداث مسکن روستایی با حمایت حداکثری دولت و سپس احداث واحدهای اجاره‌ای با حمایت دولت می باشد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همچنین در این گزارش در خصوص توزیع پیشنهادی واحدهای برنامه و نوع حمایت برای ساخت مسکن در سال اول و دوم اشاره شده بود. به عنوان مثال مسکن حمایتی برای گروه های با درآمد کم و جزو دهک های اول تا سوم ۴۰۰ هزار واحد مسکونی و تسهیلاتی با نرخ سود ۵ درصد، برای دهک های چهارم و پنجم، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی به همراه تسهیلاتی با نرخ سود ۹ درصد و سپس برای گروه های با درآمد متوسط و جزو دهک های ششم و هفتم، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی به همراه تسهیلاتی با نرخ سود ۱۲ درصد، جهت ساخت پیش بینی شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب تفاهم نامه های منعقده،۳۰۰ هزار واحد نیز در قالب بازآفرینی شهری و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی بر اساس تعهدات بخش خصوصی و در نهایت ۴۰۰ هزار واحد در قالب مسکن روستایی که به همراه تسهیلاتی با نرخ سود ۵ درصد همانند، واحد های مسکونی مخصوص دهک های پایین ساخته خواهد شد که مجموع آنها ۲ میلیون واحد مسکونی بوده که طی ۲ سال آینده ساخته می‌شود.

وی افزود:یکی از نکات بسیار مهمی که در قانون جهش تولید و تامین مسکن به آن اشاره شده شناور بودن تسهیلات برای دهک های مختلف و اقشار با درآمدهای متفاوت است. برای تامین مسکن گروه‌های کم درآمد کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی مشارکت می‌کنند، همچنین برای تامین مسکن گروه های با درآمد متوسط هر کدام از وزارت خانه های دفاع، آموزش و پرورش، کار، جهاد کشارزی و وزارت نیرو و سازمان صدا و سیما، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اتاق تعاون و سازمان راهداری برای ساخت تعداد واحد مسکونی مشخصی مشارکت خواهند کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;