وجود 3000 ساختمان ناپایدار در تهران

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

22 فروردين 1403 ساعت 10:38

نزدیک ۳۰۰۰ ساختمان ناپایدار در تهران وجود دارد و حدود کمتر از ۱۰ درصد از آنها در مرحله خطر هستند و حل این مشکل با توسعه حداقلی انجام نمی‌شود و نیاز به یک اراده، کار جمعی و قانون دارد. 

شهردار تهران گفت: نزدیک ۳۰۰۰ ساختمان ناپایدار در تهران وجود دارد و حدود کمتر از ۱۰ درصد از آنها در مرحله خطر هستند و حل این مشکل با توسعه حداقلی انجام نمی‌شود و نیاز به یک اراده، کار جمعی و قانون دارد.

به گزارش تهران هوشمند ، ‌علیرضا زاکانی، شهردار تهران روز چهارشنبه ۷ مهر در آیین گرامیداشت روز آتش‌نشانی و ایمنی و تقدیر از کارکنان آتش‌نشان شهرداری تهران که در محل مرکز بین‌المللی سازمان آتش نشانی برگزار شد، با تبریک روز آتش نشانی گفت: ایمنی مورد انتظار و رفع خطر در همه عرصه‌ها از عنصری به نام آتش‌نشان و سازمانی به این نام نشأت می‌گیرد که باید روز به روز تقویت و گام‌های بلندی در جهت ایده آل این سازمان برداشته شود.

او با اشاره به هفته دفاع مقدس و با بیان اینکه دفاع مقدس همان دفاعی است که سبب شد استقلال و عظمت خود را حفظ کنیم، ادامه داد: بعد از ۲۰۰ سال که هر بیگانه‌ای به این خاک ‌طمع ورزی می‌کرد، دفاع مقدس سبب شد در موضع دفاع در دهه ۶۰ بدرخشیم و در دهه ۷۰ در موضع بازدارندگی در مقابل هجمه‌ها قرار بگیریم و معادله را عوض کنیم و امروز نیز کشورهای جهان معادلات خود را با ما معنا می‌کنند.

زاکانی ادامه داد: ۴۲ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما مرهون عظمت خلق شده توسط شهیدان مقاومت، انقلاب، دفاع مقدس و خدمت هستیم و افتخار دارم که از کار بزرگی که جوانان و آتش‌نشانان در این مرکز بین‌المللی ایثار و فداکاری از خود بروز دادند، دیدن کردم.

شهردار تهران ضمن تشکر از معاونت خدمات شهری، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و شهرداری منطقه ۲۰ اضافه کرد: امروز ۱۷۹ سال از تاسیس نخستین پایگاه آتش‌نشانی در کشور می‌گذرد و ۹۷ سال است که تهران دارای آتش‌نشانی شده است. امروز روزی است که در سال ۱۳۵۹ در آبادان در آغاز جنگ تحمیلی با خون مطهر شهدای آتش‌نشان افتخار بزرگی خلق شد و در پرتو آن انسانهای بزرگی با مقاومت خود حماسه خلق کردند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;