رویترز : فشار آمریکا به چین برای کاهش واردات نفت از ایران

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

05 ارديبهشت 1403 ساعت 18:23

کشورهای غربی به چین فشار می آورند که خرید نفت از ایران را به عنوان یک اهرم فشار علیه ایران به کار گیرد و با این کار ایران را مجبور به بازگشت به میز مذاکره کند. 

خبرگزاری رویترز در خبری اختصاصی از رایزنی آمریکا با چین برای کاهش واردات نفت خام چین از ایران خبر داده است.
به گزارش تهران هوشمند ، رویترز در خبری به نقل از مقامات آمریکایی و اروپایی از مذاکرات آمریکا با چین جهت کاهش خرید نفت خام از ایران خبر داده است.
بر اساس این گزارش در حالی که واشنگتن در تلاش است تهران را متقاعد به بازگشت به مذاکرات احیای برجام کند، همزمان با چین وارد مذاکراتی شده که خرید نفت از ایران را کاهش دهد. این اقدام به عنوان یک اهرم فشار برای ترغیب ایران برای بازگشت به مذاکرات انجام می شود. چین عمده ترین خریدار نفت خام ایران است که طی ماه ها گذشته خرید نفت از ایران را به رغم تحریم های ایالات متحده آمریکا افزایش داده و همین مساله تاب آوری اقتصاد ایران در برابر تحریم های آمریکا را افزایش داده است.
بر اساس تخمین شرکت "کپلر" واردات نفت چین از ایران به طور متوسط تا ماه اوت (مرداد) امسال 553 هزار بشکه در روز بوده است. یک مقام ارشد آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود به رویترز گفته:" ما از خریدهای نفتی شركت های چینی از ایران آگاه هستیم... ما تاکنون از اختیارات تحریمی خود برای مقابله با دور زدن تحریم‌های ایران، از جمله کسانی که با چین تجارت می‌کنند، استفاده کرده‌ایم و در صورت لزوم به استفاده از آن ادامه می‌دهیم."

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;