ویتامین پرچم دار در برابر کرونا ؛ ابتلای بیشتر در صورت کمبود این ویتامین

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

31 فروردين 1403 ساعت 21:24

مطالعه ای جدید نشان داده است که احتمال مثبت بودن نتیجه آزمایش برای ابتلا به بیماری کووید-19 در افرادی که کمبود ویتامین D دارند تقریبا 60 درصد بیشتر است. ویتامین D نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن انسان دارد و سلامت سلول های T و ماکروفاژها (درشت‌خوارها) که با عفونت مبارزه می کنند را تقویت می کند.

مطالعات پیشین پیوندی بین سطوح کم ویتامین Dو نرخ های بالاتر دیگر بیماری های تنفسی مانند آسم، سل و و عفونت های ویروسی حمله کننده به ریه ها را نشان داده بودند.

در شرایطی که برخی نظریه ها مصرف ویتامین D را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه بالقوه مطرح کرده اند، داده ها برای اثبات این ارتباط محدود هستند و پزشکان هشدار داده اند که حتی اگر این ویتامین تاثیری داشته باشد، به تنهایی برای محافظت در برابر کروناویروس جدید کافی نیست. همچنین، مشخص شده است افرادی که به کمبود ویتامین D مبتلا بوده اما این شرایط را درمان کرده بودند، احتمال کمتری داشته است که نتیجه آزمایش آنها برای بیماری کووید-19 مثبت باشد. اما مولفان این مطالعه هشدار داده اند که برای اثبات این که تقویت سطوح ویتامین D به پیشگیری از عفونت کمک خواهد کرد باید آزمایش های بالینی انجام شوند.

کمبود ویتامین D موضوع مشترکی است که چندین گروه در معرض خطر بالا برای ابتلا به کووید-19 و تجربه بیماری شدید شامل افراد مسن، افراد چاق و افراد رنگین پوست را به هم متصل می کند.

منبع اصلی تامین ویتامین D برای انسان نور خورشید است. قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید موجب تولید این ویتامین در بدن انسان می شود.

افراد مسن، که بین آنها مشکلات حرکتی رایج است، احتمال بیشتری دارد در خانه و فضاهای داخلی باقی مانده و نور خورشید و ویتامین D که به واسطه آن تولید می شود را از دست بدهند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;