صدور مجوز ایران برای یک واکسن آمریکایی

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

10 فروردين 1403 ساعت 05:14

مجوز مصرف واکسن "جانسون‌ اند جانسون" در ایران صادر شد . رئیس سازمان غذا و دارو از بررسی واکسن اسپوتنیک لایت در کمیته علمی واکسن و تایید آن در کشور خبر داد و گفت: واکسن کرونای جانسون اند جانسون نیز در ایران تایید شد.

به گزارش تهران هوشمند ، محمدرضا شانه ساز از بررسی واکسن اسپوتنیک لایت در کمیته علمی واکسن و تایید آن توسط متخصصان علمی خبر داد و اظهار کرد: کمیسیون قانونی ساخت و ورود در سازمان غذا و دارو به عنوان بالاترین مرجع قانونی کشور در زمینه ثبت و ورود دارو و واکسن، اسپوتنیک لایت را بررسی و تایید کرد و مجوز مصرف اضطراری این واکسن نیز صادر شده است.

شانه ساز با اعلام این خبر، بیان داشت: در گزارشی که در فضای مجازی منتشر شده از اسپوتنیک لایت به عنوان تنها واکسن تک دُز یاد شده اما باید گفت واکسن جانسون و جانسون نیز تک دُز است که در کمیسیون قانونی ساخت و ورود سازمان غذا و دارو تایید شده است. بنابراین این مطلب که اسپوتنیک لایت، تنها واکسن تک دُز تایید شده در ایران است، صحت ندارد.

وی افزود: واکسن های ثبت شده در ایران، متنوع و زیاد است. هیچ مساله محرمانه‌ای در این رابطه وجود ندارد و البته دلیلی برای اعلام مکاتبات و مراحل تایید و ثبت یک واکسن در کشور نیز وجود ندارد.

شانه ساز یادآور شد: متاسفانه کمپانی‌ها و شرکت‌های خارجی که در تامین واکسن مورد نیاز ایران خساست به خرج دادند تا قبل از اینکه تولید کننده‌های داخلی واکسن، نیاز کشور را برطرف کنند، به اقتصاد خودشان آسیب وارد کردند و نتوانستند موفقیتی در کسب سهمی از بازار واکسن ایران داشته باشند.

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون به دلیل بیماری کرونا و محدودیت های سفر به صورت وبیناری جلسه دارند و رای‌گیری اعضای کمیسیون قانونی ساخت و ورود، به صورت اینترنتی انجام می‌شود؛ اما چون امضای فیزیکی هم مورد نیاز است، ممکن است این روند کمی با تاخیر انجام شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;