علیرضا زاکانی : اگر کرونا را در تهران مهار کنیم کل کشور را نجات داده ایم

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

07 ارديبهشت 1403 ساعت 02:23

شهر تهران وضع مناسبی ندارد؛ وقتی به بالای شهر نگاه می کنید وضعیت به طور کامل متفاوت و کالبد مختلف را می بینید و نقطه اشتراک شهر بی هویتی و بی توجهی به معماری ایرانی اسلامی است. شهردار تهران اعلام کرد: قرارگاه‌هایی برای ساماندهی کودکان کار و معتادان متجاهر در سطح پایتخت ایجاد می‌شود تا با درمان و ساماندهی آنان چهره زشت شهر بهبود یابد.

به گزارش تهران هوشمند ، علیرضا زاکانی در دومین نشست با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه کوتاه مدت پنج قرارگاه ایجاد می شود که در وهله اول شهر در حوزه پسماند و خدمات شهری نظم پیدا کند.

وی افزود: در بخش دیگر یک قرارگاه اجتماعی درست می‌کنیم تا معتادان متجاهر و کودکان کار جمع آوری شود و همچنین قرارگاهی باید ایجاد شود تا با کار فرهنگی نظم پذیری و قانون مداری گسترش پیدا کند.

زاکانی اظهار داشت: تهران به فرموده رهبر معظم انقلاب فراتر از یک شهر است، به عنوان یک مرکزی است که در فرهنگ و سیاست خارجی نیز تاثیر می گذارد و به عنوان یک الگو می تواند اثر خود را بر همه اجزای کشور و فراتر از آن سایر کشورها بگذارد و نماد کارآمدی نظام باشد بنابراین ما در تهران به عنوان پیشتاز تغییر و تحول با یک سه ضلعی شهر، شهروندان و شهرداری مواجه هستیم.

شهردار تهران افزود: شهر تهران وضع مناسبی ندارد؛ وقتی به بالای شهر نگاه می کنید وضعیت به طور کامل متفاوت و کالبد مختلف را می بینید و نقطه اشتراک شهر بی هویتی و بی توجهی به معماری ایرانی اسلامی است. مساحت تهران ۷۰ هزار هکتار است که ۱۲ هزار هکتار آن بافت ناپایدار است و ۳۵۰ روز از سال گاه از نظر هوا دچار اشکال است و این مسأله زیست در شهر را دچار مشکل کرده است.

وی خاطر نشان کرد: شیوع ویروس کرونا مردم را دچار مشکلات عدیده ای کرده و باید نشاط اجتماعی را ایجاد کنیم.

زاکانی اضافه کرد: قرارگاه بعدی قرارگاه کرونا است و باید همه ظرفیت ها را بسیج کنیم تا بیماری را مهار کنیم. تهران در روز ۱۳ میلیون جمعیت دارد و اگر کرونا را در تهران مهار کنیم، کل کشور را نجات دادیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;