عدم پذیرش نسخه کاغذی از مهرماه ؛ چگونگی استعلام اعتبار دفترچه بیمه

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

13 ارديبهشت 1403 ساعت 02:08

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در جهت کاهش کاربرد دفترچه بیمه و ارایه خدمات به صورت الکترونیکی، گفت: از اول اردیبهشت ماه تا پایان تیرماه به تدریج کاهش کاربرد دفترچه بیمه سلامت را داشتیم و به تدریج بخش خصوصی هم وارد این فرایند شد و از اول مهر دیگر از بخش خصوصی هم نسخه دستی نمی‌پذیریم.

به گزارش تهران هوشمند ، دکتر سیده مریم حسینی در نشستی با خبرنگاران، گفت: هر هفته در مورد کرونا در استانداری جلسه داریم. کرونا اولویت اصلی است. سازمان بیمه سلامت نیز جزیی از نظام سلامت است که در راستای این سیاست‌ها حرکت می‌کند.

وی با اشاره به نقش حمایتی سازمان بیمه سلامت، اظهار کرد: کاهش رفت و آمد بیمه شدگان در شرایط کرونا یکی از تاکیدات و اقدامات ما بوده است. به طور مثال تمدید داروی بیماران دیابتی موضوع مهمی است تا بار مراجعات حضوری را کاهش دهد و از این رو بیماران دیابتی و سقف داروی آنها نشان‌دار شده است تا بتوانند به راحتی بدون مراجعه به داروخانه‌های بزرگ دارو دریافت کنند. از طرفی پزشک می‌تواند نسخه الکترونیک تاریخ آینده دار بنویسد که تردد کاهش یابد و مردم به راحتی خدمت بگیرند. از نیمه دوم سال ۹۹، دو قلم انسولین با فرانشیز ۱۰ درصد به خدمات ما اضافه شد.

وی افزود: از اول اردیبهشت ماه تا پایان تیرماه به تدریج کاهش کاربرد دفترچه بیمه سلامت را داشتیم و به تدریج بخش خصوصی هم وارد این فرایند شد و از اول مهر دیگر از بخش خصوصی هم نسخه دستی نمی‌پذیریم. یکی از نکات متفاوت و وجه تمایز استان تهران پزشکان غیر طرف قرارداد است که اینها هم نسخه می‌نویسند و الان با الکترونیک شدن فرایند تمام تلاشمان این است که این پزشکان هم به شکل الکترونیک نسخه بنویسند.

حسینی ادامه داد: نسخه نویسی الکترونیک یکی از الزامات است که ما هم از دو سال قبل شروع کردیم. امیدواریم ۷۲ درصد بیمه شدگان استان تهران در صندوق روستایی و همگانی بتوانند در مراجعه به بخش دولتی دانشگاهی نسخه نویسی الکترونیک را داشته باشند.

وی افزود: پس از حذف دفترچه، موضوع تمدید اعتبارنامه بیمه‌ها اهمیت زیادی دارد. تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعتبار دفترچه‌ها تمام می‌شود و بیمه شدگان بویژه بیمه شدگان روستایی و صندوق همگانی با مراجعه به سامانه‌های شهروندی که آدرس آن در سایت اداره کل است اقدام به تمدید اعتبار کنند. از این طریق همچنین می‌توانند اطلاعات بیمه‌ای و هویتی خود را مشاهده کنند. روش دیگر استعلام اعتبار بیمه نامه برای بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی نیز استفاده از کد ستاره ۱۶۶۶ مربع ( # ۱۶۶۶*) است. در صورتی که فرد مسن و سال‌خورده‌ای امکان اقدام از روش‌های فوق را نداشته باشد فعلا می‌تواند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;