ولادمیر پوتین : انسانیت کجاست ؟ ایران به کمک نیاز دارد

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

09 فروردين 1403 ساعت 23:44

پوتین: ایران در مبارزه با همه گیری کرونا نیاز به کمک دارد اما غرب تمایلی به لغو هیچ گونه محدودیتی علیه ایران ندارد. "ولادیمیر پوتین" رییس فدراسیون روسیه در سخنانی با انتقاد از رویکرد آمریکا و کشورهای غربی در تشدید فشار تحریمی بر دیگر کشورها در شرایط سخت پاندمی کرونا، از ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورهای غربی انتقاد کرد.

به گزارش تهران هوشمند به نقل از خبرگزاری "تاس" روسیه، ولادیمیر پوتین روز جمعه در دومین روز از ششمین "مجمع اقتصادی شرقی" که در شهر "ولادی وستک" روسیه برگزار می شود، از سیاست کشورهای غربی در اعمال تحریم و فشار اقتصادی بر دیگر کشورها با وجود بحران پاندمی کرونا در این کشورها، انتقاد کرد.
پوتین گفت:" در مورد ایران من نمی خواهم وارد جزئیات سیاسی شوم، اما این کشور در شرایط همه گیری کرونا به کمک نیاز دارد در حالی که هنوز هیچ محدودیت تحریمی (از سوی آمریکا و غرب) علیه ایران برداشته نشده است. حتی هیچ بحثی در این مورد وجود ندارد. من در خصوص سایر کشورها چیزی نمی گویم. مثلا ونزوئلا، سیاست جای خودش، اما کمک های بشر دوستانه همچنان بشر دوستانه باقی می مانند."


او کشورهای غربی را متهم به اعمال استانداردهای دوگانه در برخورد با مساله حقوق بشر کرد و آنها را متهم کرد که به خاطر منافع سیاسی شان همه شعارهای حقوق بشری و حمایت از حقوق انسان را که خود شعار آن را می دهند، نقض می کنند.
او افزود: غربی ها مرتب می‌گویند که روابط بین‌المللی باید چهره‌ای انسانی داشته باشد. این انسانیت الان کجاست؟ در حالی که حتی در شرایط سخت پاندمی کرونا محدودیت های تحریمی کشورها را به ویژه در زمینه توزیع دارو و واکسن برنمی دارند." پوتین به طور خاص به دو کشور تحت تحریم ایران و ونزوئلا اشاره کرد و افزود:" ایران در مبارزه با همه گیری کرونا نیاز به کمک دارد اما غرب تمایلی به لغو هیچ گونه محدودیتی علیه ایران ندارد."

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;