روز سخت برای معامله گران سکه

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

31 فروردين 1403 ساعت 06:09

سکه در معاملات پشت خطی محدوده حمایتی ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست داد. تحلیل گران پیشتر عنوان کرده بودند که فلز گران بهای داخلی با دست دادن حمایت یاد شده می تواند تا محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عقب نشینی کند.

به گزارش تهران هوشمند ، سکه بازان انتظار نزول قیمت طلا در هفته جاری را نداشتند. با این حال، در آخرین روز کاری بازارهای جهانی، طلا نه تنها مرز هزار و ۸۰۰ دلاری را از دست داد که در مقاطعی در محدوده هزار و ۷۶۰ دلار نوسان کرد.
نزول قیمت طلا موجب می شود که ارزش ذاتی قیمت سکه پایین تر بیاید و به دنبال آن، قیمت فلزگران بهای داخلی در بازار تحت فشار قرار بگیرد. به دنبال همین افت اونس طلا در بازار روز جمعه، در معاملات پشت خطی داخلی، سکه بازان به شدت فروشنده شدند. سکه در معاملات پشت خطی محدوده حمایتی ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست داد. تحلیل گران پیشتر عنوان کرده بودند که فلز گران بهای داخلی با دست دادن حمایت یاد شده می تواند تا محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عقب نشینی کند.
ارزش ذاتی سکه با فرض نوسان اونس طلا در محدوده هزار و ۷۶۰ دلار می تواند در محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار بگیرد. در این شرایط تنها افزایش قیمت دلار است که می تواند ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی را بالا ببرد. اگر دلار بتواند خود را به سوی محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی هدایت کند، تا حدی انتظارات نزولی در بازار سکه تعدیل خواهند شد.

با این حال، دیروز در معاملات پشت خطی دلار، خبری از فشار خریدها نبود و اخبار سیاسی به گونه ای بود که انتظارات در بازار دلار را به سوی افت قیمت هدایت کرد. این موضوع می تواند شدت نزول در بازار سکه را تشدید کند. با این حال، شماری از معامله گران باور داشتند که سکه بازان از طریق خرید دلار در روز جاری سعی خواهند کرد مانع از افت قابل توجه فلز گران بهای داخلی شوند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;