شهردار تهران روز سه شنبه انتخاب می شود

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

10 فروردين 1403 ساعت 01:11

 رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این موضوع که انتخاب گزینه ها برای تصدی پست شهرداری براساس منافع حزبی نبوده است، گفت: شهردار روز سه شنبه معرفی خواهد شد.

به گزارش تهران هوشمند به نقل از شهرنوشت، محسن هاشمی در پایان جلسه عصرگاهی روز یکشنبه شورای اسلامی شهر تهران که به ارائه برنامه های 4 گزینه تصدی پست شهرداری تهران اختصاص داشت با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعضای شورای شهر تهران امروز تمایل داشتند آقای افشانی شهردار باشد، اما به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگاه این امر میسر نشد.
وی با بیان اینکه ابتدا 30 گزینه برای تصدی پست شهرداری انتخاب شدند و سپس از این تعداد 13 نفر باقی ماندند و در نهایت 5 نفر به عنوان کاندیدای اصلی انتخاب شدند که یک نفر از آن ها صبح امروز انصراف داد، گفت: 4 کاندیدا از صبح امروز هر کدام به مدت یک ساعت و ربع برنامه های خود را ارائه دادند و در نهایت آقای آخوندی با 16 رای و آقای حناچی با 11 رای به عنوان دو نامزد اصلی انتخاب شدند.
رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه جلسه روز سه شنبه بدون حضور این دو نفر برگزار می شود، عنوان کرد: در نهایت روز سه شنبه گزینه نهایی انتخاب می شود. البته پیش از این هر کدام از این کاندیداها دو ساعت در کمیسیون ها حاضر و در مورد برنامه هایشان صحبت خواهند کرد.
هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا منافع حزبی در انتخاب گزینه های شهرداری تهران تاثیر گذار بود، گفت: در این رای گیری منافع حزبی دخیل نبود زیرا هیچ کدام از افراد عضو هیچ کدام از احزاب شورا نبودند. شاید علاقه حزبی وجود داشته باشد، اما اعضا با توجه به تمام جهات به این نتیجه رسیدند. در این انتخاب ها لابی های مثبت می تواند موثر باشد همان طور که جلساتی درباره انتخاب کاندیداها پیش از جلسه امروز برگزار شده و در مجموع منتج به انتخاب شده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا شورای پنجم یک شورای شگفتی ساز است، توضیح داد: هیجان مورد علاقه رسانه ها است، اما واقعاً این طور نیست. روابط سیاسی لازم است و تلاش برای قانع کردن اعضا می تواند موثر باشد؛ این گونه لابی گری ها سالم است.
وی اضافه کرد: من خودم یکی از نامزدهای شهرداری بودم. شاید تقصیر من بود که با توجه به اینکه یک سال در کنار اعضا بودم نتوانستم آن ها را نسبت به خودم قانع کنم.
رییس شورای شهرتهران در پاسخ به سوال دیگری درباره انتقاد رسانه ها به عملکرد برخی از کاندیداها و حتی پاسخگو نبودن به برخی از اعضای شورای شهر گفت: اینگونه نیست، تمام کاندیداها کارنامه قابل قبولی دارند و سابقه مدیریتی آن ها قابل قبول است.
وی درباره عملکرد ضعیف یکی از گزینه ها (آخوندی) در خصوص توسعه نامناسب متروی حومه تهران توضیح داد: این نقد درست نیست، پیشرفت های خوبی اتفاق افتاده و اگر اعتبار لازم تزریق شود، پروژه با سرعت بیشتری پیشرفت خواهد کرد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا حاکمیت این دو گزینه را تایید می کند، افزود: منظورتان از حاکمیت کیست؟ من گمان نمی کنم این افراد در خصوص تایید حکم در وزارت کشور دچار مشکل شوند. با توجه به اینکه آقایان آخوندی و حناچی در حوزه شهرسازی دارای سوابق خوبی هستند امیدوارم شهرداری را خوب اداره کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;