ویروس کرونا از سطوح منتقل نمی شود

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

10 فروردين 1403 ساعت 03:16

به گزارش تهران هوشمند به نقل از خبرگزاری فارس ، با گذشت یکسال از همه گیری ویروس کرونا در جهان، دانشمندان و محققان به این نتیجه رسیده‌اند که کووید ۱۹ عمدتا از طریق سطوح و مواد غذایی منتقل نمی‌شود و هوا یکی از راه‌های اصلی انتقال آلودگیست.

در اوایل سال ۲۰۲۰ مواد ضدعفونی کننده بسیار پر طرفدار شدو با افزایش قیمت زیادی مواجه شدند زیرا در آن زمان جامعه پزشکی به مردم توصیه می‌کرد بسته‌ها، مواد غذایی، اسباب‌بازی، تلفن همراه، کارد و چنگال و انواع سطوح را ضدعفونی کنند، اما با گذشت یکسال از همه گیری ویروس کرونا در جهان، دانشمندان و محققان به این نتیجه رسیده‌اند که کووید ۱۹ عمدتا از طریق سطوح و مواد غذایی منتقل نمی‌شود.

امانوئل گلدمن ، میکروبیولوژیست دانشگاه راتگرز نیوجرسی در نیوآرک می‌گوید: ما سطوح مختلفی را در بیمارستان‌ها و در مجاورت بیماران کرونایی آزمایش کردیم و تقریبا هیچ نوع عفونت قابل سرایتی در این سطوح شناسایی نشد. دلیل این مساله نیز بسیار منطقی و قابل توضیح است زیرا ویروس در محیط عادی بسیار شکننده و آسیب پذیر بوده و سریعا از بین می‌رود. در این شرایط آنچه باقی مانده RNA ویروسی است که می توان از آن با عنوان جسد ویروس یاد کرد.

گلدمن در ماه ژوئیه ( تیر) یک تفسیر برجسته برای مجله معتبر لنست با این استدلال که سطوح خطر نسبتاً کمی از انتقال ویروس را دارد، نوشت؛ این محقق پس از اطمینان از پژوهش خود استفاده از دستکش را کنار گذاشت.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) راهنمایی خود را در مورد انتقال ویروس از سطوح در ماه مه (اردیبهشت) روشن کرد و اظهار داشت که «تصور نمی‌شود این مسیر اصلی‌ترین راه انتشار ویروس باشد»؛ اکنون بیان شده تصور نمی‌شود که انتقال از طریق سطوح، روش رایجی برای گسترش کووید ۱۹ باشد.

پس از این مرکز، بسیاری دیگر به نتایج مشابهی رسیدند؛ اکنون بیان شده تصور نمی‌شود انتقال از طریق سطوح آلوده معروف به «fomites»، روش رایجی برای گسترش کووید ۱۹ باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;