تقویت مشارکت های عمومی و خصوصی برای توسعه تهران

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

07 ارديبهشت 1403 ساعت 12:22

شهرنوشت: غلامرضا انصاری کاندیدای تصدی پست شهرداری تهران، با بیان اینکه برای اداره شهرداری تهران سه برنامه در بازه زمانی معین دارد، گفت: برای پیشرفت شهر باید مشارکت عمومی و خصوصی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش تهران هوشمند به نقل ازشهرنوشت، در آغاز جلسه بعد از ظهر شورای شهر تهران ، پیش از ارائه برنامه های غلامرضا انصاری به عنوان یکی از کاندیدای تصدی پست شهرداری تهران، محسن هاشمی انصراف رسول کشت پور دیگر کاندیدای شهرداری را اعلام کرد و گفت: آقای کشت پور صبح امروز با ارائه نامه ای انصراف خود را اعلام کرده است.
در ادامه این جلسه، غلامرضا انصاری با بیان اینکه مدیریت شهری سه رکن اساسی و اصلی دارد، اظهار کرد: مدیریت شهری شامل شورای شهر، شهرداری و مدیران شهری است. رکن دوم بدنه کارشناسی شهرداری تهران است که باید قوی، پویا و کارآمد باشد و رکن سوم و سرمایه اصلی، مردم هستند. اگر این سه رکن با هم همخوانی و همسویی داشته باشند به طور یقین می توان ادعا کرد که به خوبی خدمت کرده ایم.
وی با بیان اینکه محور کارها باید با شفافیت و هزینه کمتر برای مردم شهر در نظر گرفته شود، تصریح کرد: اقدامات در شهرداری تهران باید در چارچوب مردم سالاری و متکی به سرمایه ها انجام شود.
انصاری با بیان اینکه برای شهرداری تهران سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دارد، افزود: برنامه کوتاه مدت تا پایان سال جاری، میان مدت تا پایان سال 98 و بلند مدت از 99 تا 1400 مورد توجه قرار می گیرد. تعامل با بخش های مختلف از جمله بانک ها باید مورد نظر قرار گرفته شود. همین طور در برنامه میان مدت باید برقراری ارتباط با اصناف و تعامل با نهادهای مردم نهاد را مورد توجه قرار دهیم.

عدم تعامل مناسب شهرداری با قوای سه گانه
وی به بحث و تعامل با مجلس، قوه قضاییه و دولت اشاره کرد و گفت: تا امروز آن گونه که باید و شاید نتوانسته ایم با این نهاد ها ارتباط برقرار کنیم.
کاندیدای تصدی پست شهرداری تهران با اشاره به اجرای قانون پسماند تصریح کرد: امروزه زباله در تمام دنیا به عنوان طلای کثیف و محلی برای درآمد شناخته شده است. این در حالی است که طی سال های گذشته ما از منابع مالی شهرداری برای ساماندهی غیراصولی پسماندها استفاده کرده ایم.
انصاری با اشاره به توسعه حمل و نقل عمومی و شبکه ریلی در 12 سال گذشته اضافه کرد: توجه به حمل و نقل روی زمین بیشتر مد نظر بوده است، این در حالی است که رشد زیر ساخت های ریلی حدود 20 درصد تخمین زده می شود و باید در این زمینه اقدامی شود.
وی به زنده کردن زیست شبانه شهر تهران با توجه به مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی اشاره کرد و افزود: توسعه زنده بودن شهر و ایجاد شرایط نشاط اجتماعی موضوعی است که باید مد نظر گرفته شود.

دو سوم از شهر به پارکینگ تبدیل شده است
این کاندیدای تصدی پست شهرداری تهران تاکید کرد: در بحث حمل و نقل دو سوم از شهر به پارکینگ های بزرگ تبدیل شده و باید فضایی را برای زیر سطح ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه مشارکت عمومی و خصوصی باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: باید درآمد پایدار را گسترش دهیم و به منظور توسعه با بخش خصوصی و دولتی تعامل داشته باشیم.
انصاری به بحث هوشمند سازی اشاره و عنوان کرد: هوشمندسازی در جهت شفافیت موثر است و مهم ترین اقدام این است که ما می توانیم پروانه های ساختمانی را به صورت هوشمند در اختیار شهروندان قرار دهیم.
وی با اشاره به بارگذاری املاک بزرگ مقیاس و تعامل با بانک ها گفت: بخشی از 20 هزار میلیارد بدهی به بانک ها را می توان تهاتر کرد. افزایش شفافیت از جمله نکاتی است که باید با جدیت بیشتری دنبال شود. با توجه به شرایط رکود اقتصادی تعامل با بخش خصوصی و مشارکت های اختصاصی می تواند این موضوع را مرتفع کند.
انصاری با اشاره به لایحه ارزش افزوده اضافه کرد: در گذشته 50 درصد از مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری قرار می گرفت که بعدها به 30 درصد تبدیل شد و امروز به دلیل عدم تعامل دولت با مدیریت شهری و اینکه عوارض به عنوان مالیات تلقی می شود 3 درصد پرداخت می شود که این در اختیار گرفتن منابع را دچار مشکل کرده است.

محله محوری را در دستور کار قرار می دهیم
وی با بیان اینکه باید مبنای تعامل و گفتگو برقرار شود، تصریح کرد: توانمندسازی اجتماعی در اولویت است و محله محوری در تمام ارکان را در دستور کار قرار می دهیم.
انصاری با بیان اینکه شهرسازی در گذشته به معنای تامین درآمد بوده است، تصریح کرد: باید نظارت بر ساخت و سازها تقویت شود و طرح تفصیلی به روزرسانی و هویت شهر تهران باز آفرینی شود.
کاندیدای تصدی پست شهرداری تهران با اشاره به دیدگاهش به نیروی انسانی عنوان کرد: در بخش نیروی انسانی نگاه اصلی به بدنه شهرداری خواهد بود. البته از جمله اولویت های ما چابک سازی است و براساس مصوبه باید هر چه سریع تر معاونت ها از 9 معاونت به 3 معاونت کاهش پیدا کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;