هاشمی خطاب به گزینه های تصدی پست شهرداری تهران:

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

10 فروردين 1403 ساعت 03:17

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آلودگی هوا و ترافیک مهم ترین معضلات شهر تهران اند، گفت: کاهش هزینه های اداره شهر و بهبود خدمات ارائه شده نیز مهم ترین مساله داخلی شهرداری تهران است که شهرداری آینده تهران باید این دو مساله مهم را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش تهران هوشمند به نقل ازشهرنوشت، محسن هاشمی در جلسه علنی امروز شورای شهر با تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام ربیع الاول و هجرت پیامبراکرم (ص) به مدینه اظهار کرد: ربیع ماه شادمانی اهل بیت است و با توجه به نیاز جامعه به شادی و نشاط باید به ترویج فرهنگ شادمانی در جامعه توجه کرد.
وی عنوان کرد: یکی از مبانی اصلی ترویج فرهنگ عزاداری در جامعه ما، روایت «یفرحون لفرحنا و یحزنون لحزنا» است، اما در همین حدیث نیز شادی، تفریح و نشاط بر عزاداری و غم مقدم است.
رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: متاسفانه جریان های افراطی فرهنگی به گونه ای دین را روایت می کنند که باید فضای جامعه توام با غم، عزاداری و ناراحتی باشد. در حالی که اخلاق نبوی و خلق علوی مبتنی بر نشاط، شوخ طبعی و روحیه سازی بوده است، اما ما از این الگو فاصله زیادی گرفته ایم. یکی از دلایلی که بعضی از مسلمانان افراطی با انتصاب امیرمومنان به خلافت بلافصل پیامبر مخالفت می کردند روحیه شوخ طبعی علی(ع) بوده است.
هاشمی ادامه داد: امروز شاهدیم جریاناتی، با توسعه ایام عزاداری، دهه های جدید می سازند و یک روز عزا را به دهه و ماه عزاداری تبدیل می کنند و در مقابل به بهانه های مختلف از روزهای شادی و نشاط جامعه می کاهند. این افراط موجب ایجاد بهانه برای دشمنان شیعه در جهان جهت متهم کردن و تخریب شیعیان به غلو می شود.
رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد:‌ مدیریت شهری باید برای ایجاد فضای مناسب روحی و روانی برای شهروندان، برنامه جامعی را جهت اوقات فراغت، تفریح و سرگرمی و نشاط اجتماعی به خصوص برای نسل جوان در قالب برنامه سوم طراحی کند و از زیرساخت های مناسب فرهنگی شهرداری تهران و سرمایه بزرگ انسانی هنری، ورزشی و فرهنگی کلانشهر تهران جهت ارتقاء نشاط اجتماعی و بهبود سرمایه های فرهنگی و هنری استفاده کند.
وی عنوان کرد: دستور جلسه امروز، ارائه برنامه 5 گزینه نهایی تصدی شهرداری تهران است که ابتدا باید از همه گزینه های مطرح شده به جهت همکاری با شورای اسلامی شهر تهران و حسن نیت تقدیر کرده و از اصحاب رسانه و کارشناسان درخواست کنم که همانند دو دور قبل فرایند انتخاب شهردار تهران را با جدیت دنبال و نظرات کارشناسی خود را همراه اطلاعات مورد نیاز شهروندان منتشر کنند.
هاشمی ادامه داد: نکته ای که در مورد ارائه برنامه شهرداران وجود دارد توجه به محدودیت های زمانی پیش رو است، ما تنها دو سال و نیم یعنی قریب به سی ماه تا انتخابات دوره ششم شورای شهر تهران فاصله داریم و این زمان، دیگر فرصتی برای آشنایی و برنامه ریزی مستقل و مجزا برای مدیریت شهری باقی نگذاشته است.
وی افزود: شهروندان تهرانی، به حق از مدیریت شهری انتظار دارند با توجه به فرصت های صرف شده به دلیل تغییر مکرر در شهرداری تهران که خارج از اراده و تمایل شورای اسلامی شهر تهران بوده است، از این زمان محدود باقیمانده جهت عمل کردن و حل مسایل و معضلات استفاده کنند.
وی گفت: با توجه به تدوین برنامه سوم شهرداری تهران، مسایل و معضلات و اولویت‌های شهر و خواست شهروندان مشخص است. بنابر نظرسنجی های علمی صورت گرفته آلودگی هوا و ترافیک مهم ترین معضلات شهر تهران است و تنها راه حل پایدار آن توسعه سیستم حمل و نقل عمومی انبوه است.
هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: کاهش هزینه های اداره شهر و بهبود خدمات ارائه شده نیز مهم ترین مساله داخلی شهرداری تهران است که هر یک از کاندیداهای شهرداری که بتواند اکثریت رای اعضای محترم شورای شهر را به دست آورد باید این دو مساله مهم را در دستور کار خود قرار دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;