زالی از شناسایی ۷ مورد کرونای انگلیسی در تهران خبر داد

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

10 فروردين 1403 ساعت 15:53

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران از شناسایی ۷ مورد مبتلا به کرونای انگلیسی در استان تهران خبر داد و گفت: برغم بروز جهش در ویروس کووید- ۱۹، کماکان رعایت پروتکل های بهداشتی منجر به پیشگیری از ابتلا خواهد شد.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، افزود: شرایط فعلی ما در تهران به گونه ای نیست که به دی ماه شبیه باشد. افزایش میزان مراجعان سرپایی و بستری، بالا بودن موارد تست مثبت، حاکی از این است که در بهمن ماه گونه متفاوت تری از چرخه ویروس را شاهد هستیم که می تواند نشانه شکل گیری خیز جدید بیماری باشد. اگر خیز چهارم رخ دهد، سرعت سرایت، ابتلا و انتقال به مراتب از امواج قبلی بیشتر خواهد بود.
زالی تصریح کرد: تاکنون فقط ۷ مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در استان تهران شناسایی شدند و فردی که هفته گذشته بر اثر کرونای انگلیسی فوت کرد به بیماری زمینه ای مبتلا بود.
وی اظهار کرد: متاسفانه در طول دو هفته اخیر، اکثر موارد بستری در بیمارستان، اعضای یک خانواده بودند یا مراودات نزدیک خانوادگی داشتند. علاوه بر اینکه هنوز مطالعه متقنی در خصوص اینکه این ویروس جهش یافته تا چه میزان به پروتکل های درمانی پاسخ می دهد، وجود ندارد، باز هم باید تمام استراتژی ها معطوف به پیشگیری باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;