طرح "موتوریار " جایگزین توقیف موتور شد

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

10 فروردين 1403 ساعت 06:44

در این طرح به جای جریمه و انتقال موتور افراد متخلف به پارکینگ، آنها درکنار پلیس برای نظم بخشیدن به ترافیک به مدت 2 ساعت فعالیت می کنند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای طرح جدید پلیس برای برخورد با موتور سیکلت سواران متخلف خبر داد و گفت: در این طرح به جای جریمه و انتقال موتور افراد متخلف به پارکینگ، آنها درکنار پلیس برای نظم بخشیدن به ترافیک به مدت 2 ساعت فعالیت می کنند.

به گزارش تهران هوشمند و به نقل از عصر ایران سردار حمیدی در نشت خبری در جمع خبرنگاران افزود طرح موتوریار از هفته گذشته در ۱۰ نقطه شهر و عمدتا خطوط ویژه  به صورت پایلوت آغاز شده و از ابتدای هفته جاری به طور رسمی به ۶۰ نقطه از شهر تهران تسری یافته و در آینده نیز در تمامی شهر اجرایی می شود.

وی خاطر نشان کرد: برخورد با موتورسواران متخلف تاریخ دیرینه‌ای دارد و ماحصل این برخوردها کاهش حوادث و ارتقا انضباط شهری بوده و هست. اما این رویه کارایی لازم را نداشت که علی رغم هزینه‌های زیاد باز هم اشکالات و نارضایتی‌هایی را در پی داشت.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه با اشاره به جزئیات طرح"موتور یار" گفت:  پلیس می‌تواند طبق قانون دو هفته تا شش ماه موتور  افراد متخلف را در پارکینگ نگهدارد اما به دلیل مسائل اقتصادی و معیشتی افرادی که با موتور کار می‌کنند و کسب درآمد دارند طرح موتور یار را اعمال می‌کنیم.این طرح با نگاه استفاده از مجازات‌های جایگزین اجرایی شده شده  که در این زمینه  نیز هماهنگی های لازم با قوه قضائیه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در طرح موتور یار به جای اینکه موتور شخص متخلف به پارکینگ منتقل شود، فرد متخلف با پوشیدن کاوری که برای همین منظور طراحی شده است به پلیس در حوزه روان‌سازی ترافیک کمک می کنند.

به گفته سردار حمیدی این کار باعث می شود تا فرد متخلف از نزدیک با فعالیت هایی که در حوزه روان سازی ترافیک در حال انجام است آشنا شده و از انجام تخلف دوری کند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: پلیس مجوز فعالیت 12 ساعته افراد متخلف را دارد ولی فعلا  این افراد 2 ساعت در کنار پلیس فعالیت دارند ولی چنانچه بار دیگر اقدام به تخلف کنند با توجه به اینکه سابقه آنها در سیستم ما ثبت می شود زمان فعالیت بیشتر خواهد شد. همچنین طرح موتور یار شامل کسانی که با موتور سیکلت مرتکب جرم می شوند نیست و با این افراد مطابق قانون برخورد خواهد شد

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;