آغاز رویداد" تهران ۱۴۰۰" در پایتخت

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

10 فروردين 1403 ساعت 06:33

رئیس ستاد تهران ۱۴۰۰ از اجرای طرح کوچه دوستی و فاز ۲ برج میلاد در رویداد ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش تهران هوشمند و به نقل از  ایسنا، محمدرضا جوادی یگانه در مراسم آغازین رویداد تهران ۱۴۰۰ با بیان اینکه قرار بود این مراسم سه ماه قبل برگزار شود، اما شرایط مناسب نبود، گفت: این رویداد از ایده تهران شهری برای همه الگو گرفته شده که اصولی همچون عدالت،مشارکت و... را برای آن تعریف کرده ایم.

 وی با بیان اینکه اولین مسئله در رویداد تهران ۱۴۰۰ عدالت در شهر است، افزود: براساس نظرسنجی های انجام شده، سومین خواسته مردم تهران کم کردن فاصله زیاد جنوب و شمال شهر است که در حوزه ارائه خدمات به مردم تلاش می‌شود تا عدالت برقرار شود. همچنین بر خدمات دهی بیشتر به زنان، سالمندان و کودکان و افراد دارای معلولیت تاکید می شود.

 جوادی یگانه در مورد سایر اصول این رویداد نیز با بیان اینکه ایجاد زمینه برای دیده شدن، مشارکت برابر، ایجاد نشاط و احساس کارآمدی، بازآفرینی نقش مردم و مفهوم شهروندی از دیگر اصول است، گفت: تکثر جمعیتی، تنوع قومیتی و حضور مهاجران در تهران یک فرصت و اصل است که تهران به عنوان شهری دوست‌دار همه دیده می شود.

وی با تاکید بر اینکه افراد باید در شهر، تشخص و شأن داشته باشند تا بتوانند رویای خود را در شهر دنبال کنند، ادامه داد: در نظرسنجی ابتدای آذر امسال که شهرداری با کمک ایسپا انجام داد یک سوم مردم احساس می کردند که وضع شان بهتر خواهد شد و این برخلاف نظرسنجی های دیگر بود و می بینیم زمانی که فرد رویا داشته باشد، مسئولیتش برای تحقق رویا افزایش می یاید.

جوادی یگانه با بیان اینکه محرومان و افراد بی سرپناه کمتر در شهر دیده شده اند گفت: باید قبول کنیم  که محرومان هم حقی در شهر دارند و این را ببینیم و باید بگویم اگر آن رویایی که ما داریم تحقق یابد آنوقت تهران شهری خواهد بود که هر بی سرپناهی جایی برای خواب داشته باشد. در سال گذشته ۱۰۰ نفر از افرادی که به گرمخانه ها می آمدند به خانواده های خود برگشتند و این اتفاق خیلی خوبی بود.

وی با بیان اینکه رویداد تهران ۱۴۰۰ به دنبال شهری است که در آینده کیفیت زندگی، رسیدن به حال خوب، افزایش امید و همبستگی اجتماعی ارتقا یابد، گفت: این مراسم مقدمه ای برای آغاز رسمی رویداد تهران ۱۴۰۰ است که خیابان ولی عصر در برنامه هایی که برای رویداد ۱۴۰۰ انجام می شود نقش محوری دارد و این درحالی است که کوچه دوستی و فاز دوم برج میلاد به عنوان بام فرهنگ و هنر هم در این رویدادها اجرا خواهند شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;