آمازون از تاکسی برقی خودران خود رونمایی کرد

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

31 فروردين 1403 ساعت 10:30

استارتاپ Zoox از زیرمجموعه‌های آمازون پس از حدود شش سال از تاکسی برقی خودران خود رونمایی کرد و آمازون را به ارائه سرویس تاکسی خودران نزدیک‌تر کرد.

استارتاپ Zoox پس از سال‌ها سکوت خبری سرانجام از تاکسی خودران خود رونمایی کرد. این خودروی «کالسکه شکل» و تمام الکتریک گنجایش چهار مسافر را داشته و ۳.۶۳ متر طول دارد و ظاهر جعبه‌ای شکل آن تا حدی شبیه تاکسی خودران Origin ساخت شرکت کروز (زیرمجموعه جنرال موتورز) است.

Zoox می‌گوید این خودرو قابلیت حرکت در هر دو جهت جلو و عقب را داشته و از سیستم چهار چرخ فرمان پذیر برخوردار است. نهایت سرعت آن ۷۵ مایل بر ساعت (تقریباً ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت) اعلام شده و برای مسیریابی و ارتقا امنیت سرنشینان از سنسورهای مختلف برخوردار است. شش سنسور LiDAR و چندین دوربین و سنسور دیگر روی خودرو نصب شده‌اند که به گفته Zoox میدان دید ۲۷۰ درجه را در هر پیچ به ارمغان آورده و نقاط کور را از بین می‌برند. سازنده اضافه می‌کند که این خودرو به کمک سنسورها می‌تواند اجسام را از فاصله ۱۵۰ متری تشخیص دهد.

درون خودرو نسبتاً طراحی ساده‌ای دارد و در آن دو صندلی روبروی هم قرار گرفته و مجهز به ایربگ هستند. صندلی‌ها از جالیوانی و پد شارژ وایرلس برخوردار بوده و به کمک نمایشگرهای لمسی تعبیه شده روی آنها می‌توان پخش موزیک یا تهویه هوا را کنترل کرد و از مدت زمان تقریبی رسیدن به مقصد و مسیرها باخبر شد. این خودرو از باتری ۱۳۳ کیلووات ساعتی نیرو می‌گیرد که به گفته سازنده با استفاده مداوم تا ۱۶ ساعت شارژدهی خواهد داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;