بوستان زندگی تهران افتتاح شد

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

06 ارديبهشت 1403 ساعت 11:48

بوستان ۲۴ هکتاری زندگی واقع در محله شهید هرندی صبح امروز-دوشنبه- با حضور پیروزحناچی شهردار و محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و مدیران شهری افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تهران هوشمند و به نقل از ایرنا، علی محمدمختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران درباره گشایش بوستان زندگی در منطقه ۱۲ به خبرنگار ایرنا گفت: دیواری به مساحت ۲ کیلومتر برای احداث این بوستان ۲۴ هکتاری کشیده شد و این بوستان دارای امکاناتی نظیر دریاچه، کتابخانه، سالن آمفی تئاتر رو باز، میدانگاه توقف و تعامل فرهنگی و نیز امکانات ورزشی و بازی کودکان است.

«مختاری» بر لحاظ کردن موضوعات زیست محیطی در این بوستان تاکید کرد و افزود: دریاچه این بوستان مجهز به سیستم بازچرخانی آب است که از آن برای سیراب کردن بخشی از  درختان استفاده و بقیه فضای سبز این بوستان نیز با سیستم آبیاری تحت فشار، آبیاری می‌شود.

به گفته این مقام شهری، پوشش گیاهی بوستان زندگی نوعی انتخاب شده که می‌تواند مامن و محل زندگی گونه‌هایی از پرندگان باشد و مطابق با اکولوژی و محیط زیست منطقه است.

مختاری یادآور شد: زمین این بوستان در گذشته‌های دور یکی از گودهای شوش و مکانی برای عرضه مواد مخدر توسط قاچاقچیان بود اما با ایجاد بوستان زندگی و ساخت دیوار، این فضا تبدیل به محیطی امن برای تفریح او ارتقای سطح زندگی اهالی محله هرندی شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;