۲۵۰ اتوبوس‌ و مینی‌بوس تا ماه آینده وارد ناوگان پایتخت می‌شود

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

10 فروردين 1403 ساعت 16:52

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه اعلام کرد: ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی‌بوس تا ماه آینده تحویل شهرداری شده و با بخشی از ناوگان فرسوده جایگزین می‌شود.

به گزارش تهران هوشمند و به نقل از  ایرنا : «محمود ترفع» روز پنجشنبه در این باره اظهارداشت: زمان تحویل این ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به شهرداری تهران پیش از آغاز پاییز اعلام شده بود که به علت افزایش قیمت ارز، این زمان به تأخیر افتاد.

وی درباره عوامل تاخیر در تحویل این خودروها به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت، تصریح کرد: فرآیند انجام قرارداد زمان‌بر است و از سوی دیگر افزایش نرخ ارز هم موانعی به وجود آورده بود اما این موضوعات حل و فصل شد.

«ترفع» همچنین از کاهش ۶۲ درصدی مجموع مسافران اتوبوسرانی طی 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: سال پیش مجموع آمار مسافران اتوبوسرانی به طور متوسط در روز یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بود اما امسال این آمار به ۶۴۰ هزار مسافر در روز کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایرنا قرارداد خرید ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی‌بوس توسط شهرداری تهران با شرکت ایران خودرو دیزل در پایان خرداد امسال نهایی شد.

به گفته دست‌اندرکاران بالغ بر ۷۰ درصد از حدود ۶ هزار دستگاه اتوبوس تهران فرسوده است؛ در حال حاضر عمر متوسط اتوبوس‌های شهر تهران ۱۲.۵ سال می‌باشد و بر اساس مطالعات انجام شده تهران به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد.

چندی پیش شهردار تهران در نامه‌ای به مسوولان رده بالای نظام، وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران را وخیم توصیف کرد و تامین مالی برای خرید را از محل صندوق توسعه ملی خواستار شد.

«سیدمناف هاشمی» معاون حمل‌ونقل و ترافیک تهران نیز اوایل شهریور امسال با اشاره به رایزنی شهرداری تهران با دولت برای خرید اتوبوس گفته بود که دولت با تامین و خرید سه هزار دستگاه اتوبوس موافقت کرده است.  

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;