ایران هرگز از خسارات تحریم‌های آمریکا نمی‌گذرد

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

31 فروردين 1403 ساعت 02:31

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه ملت ایران هرگز از خساراتی که به دلیل تحریم‌های آمریکایی به وجود آمده نمی گذرد، گفت: به همین دلیل آمریکا نمی‌تواند مذاکره را به ما تحمیل کند.

به گزارش تهران هوشمند و به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که پیش از ظهر امروز(یکشنبه، 16 شهریورماه) با ایگنازیو کاسیاس وزیر خارجه سوئیس دیدار و گفت و گو کرد، افزود: ملت ایران به دلیل تحریم های یکجانبه، ظالمانه و خلاف قانون آمریکا نسبت به این کشور بدبین هستند، از این رو تصمیم قطعی دولت و ملت ایران تقویت اقتصاد و فناوری درونی جهت عبور از بحران با توجه به ظرفیت بالای کشورمان است.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی در چارچوب اصول خود رویکرد همکاری با تمام کشورها را دارد، اظهار کرد: در کنار این همکاری با هرگونه سلطه مخالف بوده و عدم مذاکره با آمریکا نیز به دلیل نگاه سلطه طلبانه آنها است و ملت ایران هرگز از خساراتی که به دلیل تحریم های آمریکایی به وجود آمده، نمی گذرد.

رئیس قوه مقننه همچنین با اشاره به بدعهدی ها در جریان اجرای توافقنامه هسته ای یادآور شد: علیرغم اینکه مواضع اخیر شورای امنیت خوب بود اما بدعهدی در توافق هسته ای جزء خاطرات تلخ ایرانیان است لذا در انتظار جبران آن هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اروپای مستقل قابلیت ایجاد روابط روان با ایران را دارد، عنوان کرد: اروپا نباید تحت تأثیر سیاست های آمریکا قرار بگیرد به خصوص که اقدامات آنها باعث بی ثباتی و ناامنی در منطقه شده است.

قالیباف در ادامه با اشاره به ترور سپهبد شهید سلیمانی از سوی نیروهای آمریکا اظهار داشت: اقدامات سپهبد سلیمانی باعث شده بود تروریسم به اروپا نرسد اما آمریکا او را ترور کرد. وی با تاکید بر این که آمریکایی ها می دانند که هزینه این جنایت آن ها، خروج آنها از منطقه خواهد بود که به زودی تحقق می یابد، عادی سازی اجباری روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی با هدایت آمریکایی ها را راهی برای حل مشکلات منطقه ندانست و افزود: این اقدامات باعث افزایش بی ثباتی در منطقه می شود این در حالی است که عملکرد سوئیس همواره نشان داده در راستای صلح جهانی و مسائل بشردوستانه گام برداشته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;