سامانه های ثبت تردد معابر ورودی و خروجی شهر تهران افتتاح شد

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

30 فروردين 1403 ساعت 22:29

مراسم افتتاح پروژه سامانه های ثبت تردد معابر ورودی و خروجی شهر تهران با حضور دکتر پور سیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک، سردار مهماندار رئیس پلیس راهور، دکتر افندی زاده قائم مقام معاون حمل و نقل و ترافیک، سید احسان جاهد مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران و دکتر حسینی منش مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران در کنار سامانه ثبت تردد شرقی تهران در بزرگراه شهید بابایی برگزار شد.

به گزارش تهران هوشمند به نقل از شهرداری تهران: در ابتدای این مراسم مهندس مرتضی صلوتی معاون فنی شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه امروز ۴۶ سامانه ثبت تردد معابر ورودی و خروجی شهر تهران فعالیت خود را آغاز می‌کنند گفت: این سامانه‌ها در ۲۳ نقطه شهر ساماندهی شده‌اند و می‌توانند روزانه سه میلیون تردد از مبادی ورودی و خروجی تهران را ثبت کنند. صلوتی افزود: با هماهنگی و همکاری پلیس راهور کد ثبت تخلف معاینه فنی به ۱۲۰۰ دوربین پایتخت تخصیص داده شده است.
پس از ارائه گزارش اقدامات انجام شده در شرکت کنترل ترافیک تهران توسط معاون فنی این شرکت، دکتر حسینی منش مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران ضمن اشاره به مرحله اول طرح کاهش آلودگی هوا که از اول آبان‌ ماه سال ۹۵ تنها در محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک اجرایی شد به دو سالگی اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: مرحله دوم این طرح آغاز شده و با کمک دوربین‌های نظارتی خودروهای فاقد معاینه فنی به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته کنترل می‌شوند.
در ادامه این مراسم دکتر پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: مدت‌ها بود ما نیاز داشتیم که ورودی و خروجی‌های تهران به دوربین و سیستم‌های هوشمند مجهز شوند و امروز ما شاهد تحقق این موضوع هستیم و جا دارد  اعتراف کنم زمانی که دستور دادم تا اول آبان باید تمام سامانه‌های رینگ تهران راه اندازی شود آنقدر هم به این دستور امیدوارم نبودم که انجام شود و فکر می‌کردم که در این زمان نهایتا دو تا سه سامانه نصب شود ولی کار جانانه ای صورت گرفت و به اعتقاد من کار جهادی یعنی همین. اینکه ما کار درست را به موقع انجام دهیم.
دکتر پورسید آقایی ضمن اشاره به بالاترین نفع این سیستم یعنی کنترل تردد خودروهای سنگین افزود: از این پس تمامی ترددهای ورودی و خروجی خودروهای سنگین را در این دوربین ها خواهیم داشت و می‌توانیم معاینه فنی و آلایندگی این خودروها را کنترل کنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه به حساسیت مردم شهر تهران در داشتن معاینه فنی اشاره کرد و گفت: آنچه ما را رنج می‌داد، حدود 500 هزارخودروی آلاینده ای بود که از اطراف تهران و شهرستان ها به  تهران وارد می‌شدند که حالا این سامانه ها کمک می کند که ما تمامی ورودی و خروجی‌ها را تحت کنترل قرار دهیم.
معاون شهردار تهران ضمن اشاره به هماهنگی با پلیس راهور جهت جریمه ارشادی خودروهای فاقد معاینه فنی تا دو هفته آینده افزود: برای اینکه مردم با این سامانه آشنا شوند و در شروع کار با صف‌های طولانی در مراکز معاینه فنی مواجه نشویم قبض جریمه ای برای کسی صادر نخواهد شد و تنها به هشدار ارشادی پلیس کفایت خواهد شد.
 پورسید آقایی در پایان سخنان خود اضافه کرد: آرزو و موفقیت مان جایی است که نتوانیم کسی را جریمه کنیم و همه خودروها معاینه فنی داشته باشند و آنقدر شهر تمیز و مردم قانون مداری داشته باشیم که نیازی به جریمه کردن نباشد و برسیم به روزی که تمام دوربین های ما به نوعی بیکار باشند.آن روز روز خوشحالی ماست و دلمان می خواهد که ان شاء الله روزی برسد که شهر به دور از آلودگی باشد و ما طبق همین شعاری که داریم بگوییم: دود بدرود.
پس از صحبت های معاون حمل و نقل و شهرداری تهران سردار مهماندار رئیس پلیس راهور تهران نیز در سخنان کوتاهی به اهمیت این سامانه ها و تلاش شرکت کنترل ترافیک تهران در راه اندازی آن ها اشاره کرد و افزود: یکی از آرزوهای خود من در راهنمایی و رانندگی بحث ورودی های شهر تهران و نصب دوربین بود که با همت زحمت کشان شرکت کنترل ترافیک امروز این مورد محقق شد. با اراده ای که دکتر پورسید آقایی دارند هیچ چیزی مانع شان نمی شود و ایشان متوقف نخواهند شد و این در کشور ما ویژگی بزرگی است که مدیری اینچنین کار کند.
در پایان این مراسم سامانه های ثبت تردد معابر ورودی و خروجی شهر تهران توسط دکتر پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سردار مهماندار رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افتتاح شد. سامانه های ثبت تردد معابر ورودی و خروجی شهر تهران در 23 نقطه ورودی و خروجی تهران به رصد و کنترل تردد خودروهای ورودی و خروجی به این شهر می پردازند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;