حمل ونقل عمومی تهران با لغو طرح ترافیک شلوغ تر شد

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

29 اسفند 1402 ساعت 08:21

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لغو آزمایشی طرح ترافیک پایتخت که همچنان در حال اجراست، گفت: با وجود اجرا نشدن طرح ترافیک، حمل‌ونقل عمومی شلوغ‌تر از قبل است.

به گزارش تهران هوشمند و به نقل از ایمنا، محسن هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسئولان اصرار داشتند که با لغو طرح، حمل‌ونقل عمومی خلوت می‌شود و قرار شد طرح ترافیک برای مدتی و به صورت آزمایشی تعلیق شود، اما آمارها نشان می‌دهد حمل و نقل عمومی شلوغ‌تر هم شده است و نمی‌دانم شهرداری چرا این پیشنهاد را داد.

وی ادامه داد: ما به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر تنها می‌توانیم نظر مشورتی در این زمینه بدهیم و دخالتی در تصمیم‌گیری نداریم.

هاشمی همچنین در خصوص انتخاب هیأت رئیسه شورای شهر تهران برای سال چهارم، اضافه کرد: صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورا در مورد زمان برگزاری انتخابات هیأت رئیسه که ۲۸ مرداد باشد یا دوم شهریور، به جمع‌بندی نرسیدیم و از سوی دیگر هنوز هیچیک از اعضا نامزدی خود را اعلام نکرده‌اند.

سه هزار میلیارد تومان برای گندزدایی شهر نیاز داریم
رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد ملی کرونا ۷۵ هزار میلیارد تومان وام به شرکت‌ها و سازمان‌هایی که از کرونا دچار زیان شده اما پرسنل خود را تعدیل نکردند، داده می‌شود، تصریح کرد: شهرداری هم مشمول این مصوبه می‌شود و لازم است که ستاد ملی کرونا، شهرداری تهران و مابقی شهرها را برای دریافت این وام به بانک‌ها معرفی کند.

وی ادامه داد: من و شهردار تهران در نامه‌ای مشترک به دولت اعلام کردیم که برای گندزدایی معابر و ادامه موضوع کرونا نیازمند سه هزار میلیارد تومان هستیم که این نامه به سازمان‌های مختلف ارجاع شده اما هنوز پاسخی دریافت نکردیم.

هاشمی همچنین در خصوص مصوبه‌های امروز شورای شهر تهران اظهار کرد: در جلسه امروز رسیدگی به پیشنهاد اصلاح اساسنامه ۶۲ ماده‌ای شرکت ساماندهی مشاغل در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: شهرداری تهران بیش از ۴۳ سازمان و شرکت دارد که عمدتاً از لحاظ اساسنامه‌ای دارای مشکلات عدیده‌ای هستند؛ از این رو تصمیم گرفتیم یک اساسنامه تیپ در شورا طراحی کنیم که به یکباره همه مشکلات شرکت‌ها را حل کند و از آنجایی که اولین شرکت، ساماندهی مشاغل بود سعی کردیم در اصلاح این اساسنامه به قالبی دست پیدا کنیم که بعد از آن مابقی شرکت‌ها بتوانند بر این اساس، اساسنامه‌هایشان را تدوین و اصلاح کرده و برای تصویب به شورای شهر ارسال کنند.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: یک فوریت لایحه‌ای که از طرف مترو برای بومی‌سازی تجهیزات ثابت و متحرک واگن‌های مترو ارسال شده بود نیز امروز مورد تصویب قرار گرفت.

وی در مورد خسارت کرونا به شهرداری تهران نیز یادآور شد: در حوزه مترو، اتوبوس، مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی ما با موضع عدم‌النفع مواجه هستیم و درآمدها به شدت کم شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;