ماسک و دستکش جزء زباله‌های خشک نیستند

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

31 فروردين 1403 ساعت 05:02

مدیر تفکیک در مبدأ سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران به شهروندان توصیه کرد تا زباله‌هایی مانند ماسک و دستکش را در زباله‌های تر قرار دهند، چراکه جزء زباله‌های خشک نیستند.

به گزارش تهران هوشمند و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرزاد کلانتری مدیر تفکیک در مبدأ سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ، با اشاره به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در تهران اظهار کرد: روزانه بین ۷ هزار تا ۷ هزار و ۵۰۰ تن تولید زباله داریم که از این تعداد  ۳۰۰ هزار زباله قابل تفکیک هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر  زباله‌ها از مخزن‌ها تفکیک می‌شوند، افزود: باید مانند کشور‌های دیگر تفکیک زباله از مبدأ را آغاز می‌کردیم.

کلانتری با بیان اینکه تفکیک زباله را با طرح کاهش پسماند شروع کردیم، گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا طرح تفکیک زباله از مبدأ را با ۴ منطقه ۶، ۱۶، ۲۱ و ۲۲ آغاز کردیم. یک محله‌ای را در نظر گرفتیم و یک مخزن خشک و‌تر بر اساس شیوه نامه به محلات ارائه کردیم، به گونه‌ای که زباله‌های‌تر هفته‌ای ۳ بار و زباله‌های خشک هفته‌ای ۲ بار جمع آوری می‌شوند.

مدیر تفکیک در مبدأ سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه خودرو‌های حمل مخازن ساماندهی شدند و به صورت مکانیزه خدمات رسانی می‌کنند، تصریح کرد: در موضوع زباله‌ها بعد از شیوع ویروس کرونا با کاهش مواجه هستیم. توصیه‌های ما این است که  شهروندان بعد از مصرف ماسک و دستکش حتما آن‌ها را در بخش زباله‌های تر قرار دهند تا باعث آلودگی نشوند، به این دلیل که این زباله‌ها جزء زباله‌های خشک نیستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;