خودروهای فرسوده عامل ۴۰ درصدی آلودگی هوای تهران

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

29 اسفند 1402 ساعت 06:25

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهرتهران گفت: بر اساس آخرین مطالعات۴۰ درصد آلودگی شهر تهران مربوط به خودروهای فرسوده است که هنوز راه‌حلی برای آن پیدا نشده است.

به گزارش تهران هوشمند و به نقل از ايسنا،حسین مقدم با اشاره به نقش خودروهای فرسوده در تولید و افزایش آلایندگی‌ها اظهار کرد: بخش مهمی از آلودگی هوا به خودروهای فرسوده باز می‌گردد؛ به گونه‌ای که بر اساس آخرین مطالعات، ۴۰ درصد آلودگی شهر تهران مربوط به خودروهای فرسوده است؛ اما با این حال هنوز راه‌حلی برای آن پیدا نشده است.

وی با بیان اینکه این مطالعات حدود سه سال قبل انجام شده و قطعاً تاکنون تعداد خودروها افزایش یافته است، افزود: به نظر می‌رسد کنترل مستمر خودروها و کوتاه کردن دوره معاینه فنی خودروهای فرسوده، می‌تواند بخش کوچکی از این مشکلات را رفع کند؛ اما در سال گذشته تنها هفت درصد خودروهای فرسوده به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه کردند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران با تاکید بر اینکه معاینه فنی چندان فرآیندهای سخت و پیچیده‌ای ندارد و ما حداقل‌های آلایندگی و استانداردها را چک می‌کنیم، نه چیزی که خودروساز باید تولید کند، گفت: تصور کلی این است که خودروهای تولید جدید باید بتوانند استانداردهای معاینه فنی را پاس کنند و البته کم و بیش این اتفاق خواهد افتاد، اما این کیفیت به گونه‌ای نیست که بتواند طی یکسال استانداردهای حداقلی را نگه دارد.

مقدم افزود: به عنوان مثال به خودروهایی که بتوانند معاینه فنی برتر اخذ کنند، برای ورود به محدوده طرح کاهش آلایندگی ۳۰ درصد تخفیف اختصاص می‌یابد و این مسئله سبب شده حتی خودروهایی که کمتر از چهار سال از تولید آنها می‌گذرد برای بهره‌مندی از تخفیف به مراکز معاینه فنی بیایند. اما نتیجه چیست؟ ما با آمار عجیب رد شدن مواجه هستیم که نشان می‌دهد این خودروهای جدید هم شرایط حفظ پایداری استانداردها هنگام تولید را ندارند که باید فکری در مورد این موضوع داشته باشیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;