امضای تفاهم نامه مشترک در راه اندازی و توسعه مرکز فناوری های هوشمند شهر تهران

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

10 فروردين 1403 ساعت 15:18

نشست مشترک تبادل تفاهم نامه فی مابین شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با موضوع راه اندازی و توسعه مرکز فناوری های هوشمند شهر تهران در منطقه 9 برگزار شد.

به گزارش تهران هوشمند به نقل از شهرداری تهران : نژاد بهرام عضو هیات رئیسه و رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران  این روز را  روز جشن ثروت و  دانش در منطقه9 دانست و بیان داشت: منطقه9  با  پی گیری های مجدانه  مفاخریان شهردار منطقه پیشگام در عرصه راه اندازی فناوری های نوین در مناطق شهری بوده است که در این میان  نقش استارت آپ ها که زود بازده و علم محور می باشند  با توجه به زیر ساختهای شهرداری در صورتی که مورد استفاده قرار بگیرد باعث تولید ثروت می شود که با تغییر رویکرد مدیریت ارشد برای درآمد زایی در شهرداری  تلاش شده  است تا به سمت در آمد های پایدار با استفاده از علوم نوین برویم.
وی اظهار داشت: استفاده از شرکتهای دانش بنیان در جهت تامین درآمد و جدایی از روش های گذشته در تراکم فروشی های غیر قانونی، مجموعه شهری را بر آن داشت تا به سمت استفاده از روشهای نو حرکت کند.
عضو هیات رئیسه و رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران  نیز افزود: منطقه  9 با توجه به دروازه ورودی شهر و همجواری در کنار دانشگاه صنعتی شریف و وجود ترمینال هوایی  مهرآباد بستری مناسب برای تامین  نیازهای استارت آپهاست که می توان با استفاده از پتانسیل موجود در منطقه9  از فضاهای موجود به بهترین شکل ممکن در بسط شرکت های دانش بنیان با همکاری دانشگاه صنعتی شریف استفاده کرد.
نژاد بهرام در خاتمه اظهار داشت: منطقه9 به عنوان منطقه پیشگام، فصلی نو  جهت استفاده از فناوری های نوین در ایجاد رونق اقتصادی و شکوفایی  و اشتغال زایی و تولید ثروت  فراهم کرده است که امید است با تسری آن در سایر مناطق شهری، شاهد شهری زیست پذیر باشیم.
کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان با تشکر از مجموعه شهری منطقه 9  بابت راه اندازی مرکز فناوری های هوشمند شهر تهران اظهار داشت:امروز با  نفوذ فناوری های نوین به مجموعه شهری که با  درایت مدیران شهری و پی گیری های نژاد بهرام  عضو شورای اسلامی شهر تهران در استفاده از استارت آپها و شرکتهای دانش بنیان در اداره امور شهر،  شاهد همکاری های مشترکی با معاونت  علمی فناوری ریاست جمهوری و مجموعه شهری درارائه خدمات نوین شهری به شهروندان هستیم .
مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  گفت:امروز شاهد وجود بیش از 3600 شرکت دانش بنیان در کشور در موضوعات مختلف و صادرات علوم نوین به کشور های پیشرفته جنوب شرقی آسیا و کشورهای همجوار می باشیم.
وی ادامه داد و افزود:احداث پارک های فناوری در حاشیه ی شهرها که امروز توسط مجموعه شهری این پارک های فناوری با الگو از کشورهای پیشرفته  و همچنان ایران در عرصه فناوری های نوین در داخل شهرها از جمله اقدامات شایسته مجموعه شهری در کمک به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور است.
مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  با اشاره به مفاد یکی از بندهای تفاهم نامه مشترک خاطر نشان کرد:استقرار شرکت های دانش بنیان و امتیازی که مجموعه شهری به احداث  آنها  در اماکن مسکونی داده قابل تقدیر می باشد.
کرمی به اولویت های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور  نیز اشاره و تاکید کرد: موضوع مراکز نو آوری  در کنار استارت آپ ها و پارک های علمی فناوری و شرکت های دانش بنیان در دانشگاه مادر هر استان  برای ارتباط نزدیک دانشگاه ها با صنایع نوین،وجودصنایع خلاق و شرکت هایی که تحت عنوان برنامه زیست بوم صنایع خلاق و نوآوردرحوزه آی تی در قالب های فرهنگی ،هنری، اجتماعی در حال فعالیت در عرصه خدمت و صادرات هستند از جمله موارد مد نظر است  که مدیران شهری به خصوص در منطقه9 شهرداری ثابت کردند می توان با خلاقیت و نوآوری در جهت  ارائه خدمات نوین به مردم گام برداشت.
در ادامه مفاخریان  شهردار منطقه 9 بیان داشت:امروز در عرصه فناوریهای اطلاعات زمینه های استفاده از بستر فناوری های نوین درارائه خدمات مدیریت شهری جایگاه ویژه ای پیدا کرده است تا خدمات مناسب تری از طریق بستر فناوری اطلاعات حاصل شود.
وی افزود:در بحث احیای  بافت های فرسوده با استفاده از حوزه استارت آپ ها می توان ضمن ایجاد رونق در حوزه مدیریت شهری و ساخت و ساز بافت های فرسوده بستری را فراهم کرد تا مسیری برای اجرا و استفاده از ظرفیت فناوری های نوین در ایجاد شهری هوشمند نائل آمد.
مفاخریان تاکید کرد:با امضای تفاهم نامه بین مدیران ارشد شهری و دولتی امروز شاهد احداث اولین مرکز فناوری های هوشمند شهر تهران در منطقه9 شهری در راستای ایجاد شهری زیست پذیر و افزایش رضایت شهروندی خواهیم بود.
شهردار منطقه9  در خاتمه بیان داشت:انتظار است تا با درایت مدیران و همکاری جامعه دانشگاهی و استفاده از ظرفیت اندیشمندان جوان و نخبگان در عرصه فناوری های نوین در سایر مناطق شهری پایتخت امکان بسترسازی برای خدمات شهری بهتر را به خصوص در پهنه غربی شاهد باشیم.
دهبیدی پور رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف  نیز با اشاره به اهداف 3گانه در راه اندازی مرکز فناوری های هوشمند شهر تهران  گفت:با راه اندازی مرکز فناوری های هوشمند همزمان 3 هدف  را مدنظر داریم که در هدف اول اجرایی شدن ایده ها در خدمت  به شهر و شهروند  و محیط شهری و در هدف دوم ایجاد زمینه و بستر اشتغال آفرینی برای فارغ التحصیلان  با توجه به ظرفیت شهر تهران و در هدف سوم  ایجاد یک الگو  ملی  برای سایر مناطق و شهرها البته  با  همکاری های مشترک دولت ،شهرداری و دانشگاه  مورد نظر است.
همچنین فرجود مدیر عامل سازمان فن آوری اطلاعات شهرداری تهران با اشاره به  حرکت مجموعه شهری در ایجاد شهری هوشمند گفت: حرکت به سمت ایجاد شهر هوشمند با ایجاد زیرساختها فراهم شده است  و ما امروز شاهد حجم بالایی از  تبادل اطلاعات در شهر تهران در درگاه خدماتی  مجموعه شهری هستیم که لزوم استفاده از فناوری نوین  جهت اداره کلان شهر تهران امری اجتناب ناپذیر است.
وی افزود:این برای اولین بار است که شاهد امضای تفاهم نامه مجموعه شهری و دانشگاهی هستیم تا علاوه بر بهبود فضای کسب و کار به احیای بافت فرسوده شهری با محوریت حل مشکلات شهری و ارائه خدمت به شهروندان پرداخته می شود.
موحدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شریف نیز به نقش جوامع دانشگاهی در راه اندازی مراکز فناوری و شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: امروز در عرصه اقتصاد دانش بنیان با کمک مدیران شهری و دولتی شاهد شکوفایی درعرصه فناوری های نوین هستیم که  با کمک جامعه دانشگاهی به خصوص دانشگاه صنعتی شریف می توان علاوه بر رونق افتصادی برپایه فناوری های نوین سبب کاهش معضلات زیست محیطی نیز بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;