مناسب سازی معابر یک ضرورت عمومی است

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

29 اسفند 1402 ساعت 14:22

نماینده شورای شهر تهران در ستاد مناسب‌سازی معابر با تاکید بر اینکه برخی‌ها مناسب‌سازی را امری فانتزی می‌دانند، گفت: مناسب‌سازی معابر برای همه مردم یک ضرورت عمومی است.

به گزارش تهران هوشمند و به نقل از اعتمادآنلاین، زهرا نژادبهرام، نماینده شورای شهر تهران با اشاره به لزوم مناسب سازی معابر برای همه مردم آن را  یک ضرورت عمومی خواند و با تأکید بر اینکه در حوزه مناسب سازی، شهر تهران بسیار عقب است، بیان کرد: با وجود آنکه در سال ۸۴،  اولین مصوبه مربوط به مناسب سازی برای معلولان و جانبازان در شورای اسلامی شهر تهران مصوب شد؛ اما نهایتا ده سال بعد یعنی در سال ۹۴؛ ایجاد ستاد مناسب سازی در دستور کار قرار می گیرد و نهایتا  از اواخر سال ۱۳۹۶ این ستاد فعالیت خودش را آغاز می‌کند.

 عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مناسب سازی  یک ضرورت عمومی برای همه مردم  است، گفت: نباید مناسب سازی را تنها به معلولان و جانبازان محدود کنیم چراکه اگر این اتفاق بیفتد در واقع بقیه بخش‌ها اعم از سالمندان، کودکان، زنان باردار، مادرانی که کودکانی در آغوش دارند و یا کالسکه به دست دارند را نادیده گرفته ایم و به عبارتی دیگر مناسب سازی شاید ۵۰ درصد افراد شهر را در بر بگیرد.

 نژادبهرام با بیان اینکه متاسفانه برخی تصور می کنند که اینگونه مصوبات مقوله ای فانتزی است، ادامه داد: برخی ها  فکر می‌کنند که مناسب سازی مقوله‌ای فانتزی است و برای زیبا کردن شهر است، در حالیکه یک ضرورت است برای اینکه حق شهروندان به شهر را ارائه و حقشان را ضمانت کنیم.

 وی افزود: مناسب سازی یک پروسه است که گستره آن از خانه به کوچه و سپس به خیابان و حمل و نقل عمومی و اماکن عمومی و ... است و از آنجایی که بخش عمده بهبود این پروسه همچون مناسب سازی معابر، ساختمان ها و... در حیطه وظایف شهرداری ها است، می توانند نقش مهمی در ارتقاء این فرهنگ بردارند. به همین دلیل در ستاد مناسب سازی از همه معاونین شهردار خواسته ایم که عضو باشند و برنامه ارائه کنند؛ اما هنوز راه برای ادامه مسیر هموار نشده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;