رویکرد شهرداری تهران یکپارچگی، سامانه هاست

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

01 ارديبهشت 1403 ساعت 09:18

به گزارش تهران هوشمند به نقل از روابط عمومی سازمان فاوا شهرداری تهران ، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران با اشاره به این که در حال حاضر بیش از ۱۰ خدمت مختلف در اپلیکیشن تهران من ارائه می گردد، گفت: از ابتدای دوره جدید مدیریت شهری در شهرداری تهران سعی کردیم تعاملات مردم با شهرداری به سادگی و از یک درگاه واحد باشد و به هیچ عنوان به دنبال تعدد سامانه ها و اپلیکیشن ها نیستیم و سامانه و اپلیکیشن «تهران من» نیز با همین هدف ایجاد شد.

دکتر محمد فرجود افزود: در همین راستا بسیاری از خدماتی که پیش از آن بصورت سامانه یا اپلیکیشن های مستقل ارائه می شدند، در تهران من تجمیع شده اند. از جمله پرداخت انواع عوارض شهری و قبوض، شارژ کارت بلیط، عوارض خودرو و موتورسیکلت، کیف پول شهروندی و مانند آنها که همگی سامانه هایی مجزا داشته اند و در تهران من ترکیب شده اند. به تازگی هم اطلاعات و نرخ نامه میادین تره بار در این درگاه جامع ادغام شده که پیش از آن صرفا در اپلیکیشن بازار روز همراه ارائه می شد.

او افزود: با توجه به این که برخی از این سامانه ها و اپلیکیشن ها در سنوات قبل ایجاد شده و دارای مخاطبینی هستند، تا مدتی همچنان بصورت موازی فعالیت می کنند و سپس چنانچه خدمت متفاوتی از تهران من ارائه ننمایند، بطور کامل در آن سامانه ادغام خواهند شد.

فرجود همچنین با اشاره به تنوع خدمات شهرداری، تصریح کرد: توجه به این نکته ضروری است که همچنان خدماتی وجود دارد که با توجه به امکانات ویژه و زیرساختهای فنی موردنیاز، ضروری است به صورت یک اپلیکیشن مستقل فعالیت داشته باشند و لزوما قابل ادغام در درگاه تهران من نیستند. برای مثال، اپلیکیشن «دوچرخه» که اخیرا با هدف حمایت از حمل و نقل پاک برای علاقه مندان به دوچرخه سواری طراحی و تولید شده است، از این دسته بوده است.


دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند با اشاره به اعطای مجوز به اپلیکیشن های جمع آوری هوشمند پسماند ارزشمند، حضور و مشارکت کسب و کارهای نوآور در ارائه خدمات به شهروندان را اتفاقی شایان توجه و در راستای اهداف برنامه تهران هوشمند دانست و توضیح داد: برخی به اشتباه اپلیکیشن هایی مانند به زی، جاروب یا بیدود را متعلق به شهرداری تهران معرفی کرده اند، درحالی که این اپلیکیشن ها متعلق به بخش خصوصی هستند و تعدد آنها نه تنها ایرادی ندارد، بلکه باعث ایجاد رقابت و امکان حق انتخاب برای شهروندان می گردد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در بخش پایانی صحبت هایش با اشاره به ارائه نسخه به روز شده اپلیکیشن میزکار کارکنان شهرداری با نام «امکان»، اضافه کرد : این نوع اپلیکیشن ها، کاربرد داخلی داشته و ویژه کارکنان محترم شهرداری تهران می باشند و از آنجا که مورد نیاز عموم شهروندان نیست، در سامانه تهران من قرار نمی گیرند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;