توسعه ناپایدار و غیرمتوازن شهر تهران با وجود ۲ هزار و ۵۰۰ دکل مخابراتی

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

10 فروردين 1403 ساعت 04:08


مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر گفت: دو هزار و ۵۰۰ دکل از نوع ثابت ماکروویو در تهران داریم که نشان می‌دهد در تهران توسعه ناپایدار و غیر متوازن رخ داده است.

به گزارش تهران هوشمند و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی شهر، فرهود کاظمی مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر صبح امروز در نشست خبری تشریح عملکرد و چگونگی کار این شرکت با بیان اینکه حوزه مخابرات و ارتباطات در شهر تهران ذینفعان متنوعی دارد، شهروندان، شهرداری و بنگاه‌های فعال در این زمینه را ذینفعان این حوزه عنوان کرد.

وی ادامه داد: گروه سومی هم هستند که در فعالیت عرضه کنندگان و مصرف کنندگان در حوزه ارتباطات ناخواسته دچار تبعاتی می‌شوند حتی ممکن است جزو مصرف کنندگان عرضه کنندگان در این حوزه نباشند مثل حوزه سلامت کل شهروندان.

کاظمی با بیان اینکه شهرداری تهران با توجه به نقش ذاتی که دارد به عنوان شخص بی طرف باید منافع کلیه ذینفعان را بی‌طرفانه در نظر بگیرد تا حقوق هیچ کس ضایع نشود، گفت: از نظر سطح برخورداری شهروندان از حوزه ارتباطات آمار رسمی از طرف (ای تی یو) اتحادیه بین المللی مخابرات در حوزه ارتباطات سیار منتشره شده که ما آن را با تهران مقایسه کردیم.

به گفته مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر؛ در برخی کشور‌ها تعداد سایت رادیویی برای هر هزار نفر جمعیت تقریبا بالاتر از یک است، اما در تهران سایت‌های مخابراتی مربوط به تلفن همراه ۴ هزار و ۵۰۰ عدد است و با توجه به جمعیت تهران ۵۲ صدم محسوب می‌شود.

وی افزود: تهران در این زمینه چندان توسعه یافته نیست و در این حوزه هنوز نیاز داریم که مثلا سایت تلفن همراه در تهران داشته باشیم، در برخی نقاط به دلیل ترافیک آنتن دهی ضعیف می‌شود.

کاظمی با اشاره به برخی اظهارات درباره تجمیع دکل‌ها به هزار عدد هم گفت: اگر بخواهیم همه سایت‌های رادیویی تلفن همراه را تجمیع و به هزار عدد برسانیم شاخص به ۱۱ صدم می‌رسد و بسیار کم است.

مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر درباره شرایط کشور در حوزه ارتباطات ثابت هم توضیح داد: تعداد اشتراک ارتباطات پهن‌باند، DSL، فیبرنوری در حوزه کابلی و بی سیم و مایکروویو در حوزه تی دی ال تی است، اما ۱۲ درصد مردم به این پهن‌باند برای استفاده از اینترنت ثابت دسترسی دارند.

این مقام مسئول همچنین به برنامه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران برای ایجاد خیابان کامل در سطح شهر اشاره کرد و گفت: خیابانی کامل است که برای تردد پیاده رو، دوچرخه و سواره ایمن باشد. همین مدل را اگر به صورت تاب آوری در بیاوریم به این معنی که زیرساخت اگر ایجاد نکنیم خیابان کامل به خیابانی تبدیل می‌شود که دوباره باید کنده کاری شود.

به گفته کاظمی؛ شهر تهران فاقد داکت‌های مخابراتی و الکترونیکی است و عقب ماندگی تهران هم به دلیل فقدان همین موارد است.

وی تصریح کرد: دو هزار و ۵۰۰ دکل از نوع ثابت ماکروویو در تهران داریم که نشان می‌دهد در تهران توسعه ناپایدار و غیر متوازن رخ داده است. به همین دلیل شهروندان به سمت اینترنت تلفن همراه می‌روند آنجا هم به دلیل ترافیک زیاد دچار مشکل می‌شوند، در صورتی که بخشی زیادی را به می‌توانیم روی اینترنت ثابت ببریم.

وی در پایان گفت: امیدواریم سال ۹۸ پرونده رسیدگی به سایت‌های مخابراتی کاهش پیدا کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;